آخرین عناوین

سه شنبه 11 خرداد 1395-19:53 کد خبر:24061

گرم شدن جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع):

۷۳هزار دلنوشته از سراسر دنیا به امام مهربانی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۶۲ نامه از سراسر دنیا به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) ارسال شد.


به گزارش خزرتیترخبر،عباس زارع  اظهار داشت: دوره یازدهم جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا در سه بخش ملی، بین المللی و ویژه برگزار می شود هدف از برگزاری جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصوم بویژه امام رضا و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا و کمک به انتشار گسترده تر آن عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اعلام اینکه بخش ملی در دو رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود، گفت: در رده سنی کودکان و نوجوانان  و بزرگسالان به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ريال، نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ريال و به ۸ نفر شایسته لوح تقدیر و مبلغ دو مییلون ريال اهدا می شود.

زارع با اشاره به بخش بین المللی جشنواره، اظهارداشت: شرکت در جشنواره امام رضا برای عموم در تمامی گروههای سنی آزاد است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به رایزنی فرهنگی یا سفارت جمهوری اسلامی و یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

وی در خصوص جوایز  بخش بین المللی و ویژه جشنواره، تصریح کرد: نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ريال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۶ میلیون ريال و نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ريال، بخش ویژه را لوح تقدیر و کمک هزینه مشهد و ویژه بومی را تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ريال اهدا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اشاره به بخش ویژه جشنواره امام رضا، اذعان داشت: بخش ویژه در دو قسمت انتخاب یک حدیث از امام رضا با موضوع روز جامعه همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی با رویکرد شعار سال جاری و نامه ای با زبان مازندرانی برگزار می شود.

زارع مهلت ارسال آثار را بیستم تیرماه سال جاری ، زمان انتخاب آثار برتر را پنجم مرداد و تاریخ برگزاری جشنواره بیستم مرداد سال جاری اعلام کرد.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق فکر با حضور شخصیت های مختلف فرهنگی، دستگاههای اجرایی، اساتید و مسئولان اجرایی، گفت: فراخوان جشنواره توسط راهیان نور، جمعیت هلال احمر، کانون پرورش فکری، کانون مساجد و آموزش و پرورش در استان و کشور توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بیان کرد: پس از برگزاری جشنواره امام رضا همه آثار در قالب کتاب تهیه و تدوین می شود.

زارع با اعلام اینکه جشنواره امام رضا تاکنون ۱۰ دوره برگزار شده است، اظهارداشت: در دهمین دوره جشنواره نامه ای به امام رضا ۱۱۴ هزار نامه به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره دهم جریان سازی رضوی بسیاری خوب و مطلوب صورت گرفت، تصریح کرد: جریان دیپلماسی رضوی با دعوت از سفرای کشورهای خارجی که بیشترین نامه را به دبیرخانه ارسال کردند، صورت گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه خادمین فرهنگ رضوی در کل جهان ترویج می کنند، اذعان داشت: برای ترویج فرهنگ رضوی با همکاری مردم بروندی درمانگاه امام رضا در این کشور بدلیل ارادت به این امام همام تاسیس و نامگذاری شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :