آخرین عناوین

يکشنبه 12 ارديبهشت 1395-23:37 کد خبر:22904

تذکر دامادی به وزیر کشور در مورد طرح پلیس نامحسوس

چرا دولت به فکر از بین رفتن جنگل های مازندران و نابودی دریای آن نیست؟

 درخصوص طرح 7 هزار مامور ارشاد نامحسوس توضیح دهید،چطور در خصوص دریاچه ارومیه  و یا زاینده رود نهایت دقت را  به خرج می دهید  اما کسی نگران از بین رفتن جنگل های مازندان نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازند مجلس،محمد دامادی  نماینده  مردم ساری  در نطق میان دستور امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) در صحن علنی  مجلس شورای اسلامی، از حضور هوشیارانه ملت شریف ایران در پای صندوق های رأی در هفتم اسفندماه سال 94 و مرحله  دوم انتخاب  مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: تحلیل ترکیب مجلس آینده بیانگر آن است که مردم به دنبال مجلسی هستند که عاری از هیاهو و جنجال باشد و می خواهند همزمان با تصمیمات عقلانی دولت و دیگر دلسوزان کشور،  قدمهای جدی  وعملی را به سوی  مشکلات اقتصادی  بر دارند.

نماینده  ساری در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: به عنوان آخرین نطق اینجانب در مجلس نهم از جایگاه یکی از منتخبان مردم  از همکارانم در مجلس دهم  مشفقانه میخواهم که در تصمیمی تحسین  برانگیز مانع  از بروز اختلاف  در مباحثی  نظیر انتخاب  ریاست  مجلس آینده شوند .

وی تصریح  کرد: ملت وظیفه اش را به کمال انجام داده است و اکنون نوبت به مجلس و دولت رسیده تا  در مسیر  خواست مردم گام  بردارند.

 بنابراین مجلس می تواند در نخستین گام  با دوری از ورود به مباحث اختلافی حسن تدبیر خود را به درستی نشان دهد ضمن آنکه بر کسی پوشیده نیست که هنوز مشکلات اقتصادی گریبان کشور را رها نکرده است و در چنین شرایطی نیازمند تحول  گرایی گسترده در زمینه مبارزه و مقابله با فساد گسترده اقتصادی به عنوان بزرگترین معضل بزرگ امروز هستیم.

دامادی در بخش دیگری از نطق خود ادامه داد: در این روزها بحث بر سر مصادره 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط دولت نامطمئن آمریکا به موضوع داغ رسانه ها تبدیل شده است و از همین رو هر چند در این مورد گزارش ها و شنیده های فراوانی وجود دارد.

نماینده مردم ساری ، یادآورشد : ضمن آنکه باید توجه داشت که  این مسئله هیچ ارتباطی به برجام ندارد و ناقض آن نیست، با محکوم کردن  این  عمل غیراخلاقی دولت آمریکا از ریاست محترم جمهور تقاضا دارم به صورت شفاف  در خصوص مقصران این پرونده با مردم سخن بگوید و اجازه ندهد تا بداخلاقان  با طرح مباحث  بی ربط  آن را به تلاش تیم مذاکره کننده گره بزنند، چرا که مذاکره کنندگان آنچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند فرزندان نظام هستند.

وی ، ادامه داد: اکنون که در روزهای گرامیداشت کارگران  و معلمان  به سر می بریم لازم است ضمن شرمندگی مضاعف از اینکه در مجلس نهم نتوانستیم  قدمهای  درخوری در جهت حل مشکلات معیشتی این دو  قشر  برداریم، به مسئولان و دست اندرکاران  دولت تذکر می دهیم  به جای آنکه مشکلات این دوقشر مظلوم را سپر تبلیغاتی خود  در فضای  رسانه ای کنند  اقدامی  عملی  در حل  مشکلات معیشتی و پرداخت مطالبات آنها بردارند.

دامادی  افزود: خصوصاً به وزیر محترم آموزش و پرورش می گویم که تذکرات را در این خصوص جدی بگیرد که  در غیر اینصورت با برخورد جدی مجلس آینده روبرو خواهد شد.

نماینده مردم ساری ، تصریح کرد: از وزیر محترم کشور نیز  تقاضا دارم هر چه سریع تر موضعی شفاف درخصوص طرح مبحث7 هزار مامور ارشاد نامحسوس اتخاذ نماید  و توضیح دهد طرح مذکور که این روزها  دست مایه طنز و شوخی شبکه های اجتماعی شده است، چرا و با چه هدفی  قصد اجرا شدن  دارد ؟

 اصولا چه کسانی بر عملکرد  آن 7 هزار نفر نظارت خواهند کرد؟

وی ادامه داد: چه کسانی بهتر از ملت مصلحت ملت را تشخیص می دهند؟ بهتر نیست به جای  تعقیب  ملتی که در گردنه های سخت حامی نظام بوده اند، به تشویق آنها بپردازیم.

 نماینده مردم ساری ، تصریح کرد: اما مازندران مظلوم؛ حقیقت این است که آنچه که امروز از مازندران  طبیعتش باقی مانده جز سایه ای از آن نیست و این در حالی است که  تورم، بیکاری و تغییر کاربری غیرمجاز داده شده در طی سال های گذشته، علی رغم تذکرات  مکرر مقام معظم رهبری، بسیاری از شالیزارها تبدیل به ویلا شده اند و آلودگی دریای آن از حد مجاز گذشته است و رشد بیماری سرطان در مازندران بیداد می کند و بلاتکلیفی پسماند و دفع غیرقانونی زباله در جنگل ها دیگر رمقی برای آن دیار باقی نگذاشته است.

وی ادامه داد: اکنون شنیده می شود که دولت تصمیم به انتقال آب دریای خزر گرفته است، انتقال آب به نام شرب  اما  به کام صنایع، چه هدفی را دنبال می کند؟

نماینده مردم ساری تصریح کرد: چنین طرحی به گواه کارشناسان فاقد هرگونه توجیه اقتصادی و  ارزیابی  زیست محیطی  است که جیب یک عده ای اندک  را پر می کند و مصرفی  برای کشور در برنخواهد  داشت  و این در حالی است که  به راستی  جرم سرسبزی خاک مازندران چیست که اینچنین  کمر به قتل منابع طبیعی  اش بسته اید؟

 وی ادامه داد: به عنوان یک مدافع محیط زیست می پرسم که چطور دولت  در خصوص  شرایط دریاچه ارومیه  و یا وضعیت  زاینده رود نهایت دقت را  به خرج می دهد  اما نگران از بین رفتن جنگل های مازندان و نابودی دریای آن نیست.

 دامادی  افزود: آیا این بود دستمزد حمایت مازندرانی ها از دولت؟ این بود فرجام شعارهای  زیست محیطی؟

بنده یکبار در دولت گذشته مخالفت خود را با طرح چنین  مبحثی  اعلام کردم و امروز هم به دولت  توصیه می کنم که  پیمانکار تصمیمات یک شب  دولت قبل نباشد که آثار زیانبار  تصمیمات دولت قبل علی الخصوص درخصوص  حوزه محیط زیست هنوز جبران نشده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش  رسمی گمرک کشور در 5 سال گذشته به طور متوسط سالانه یک میلیارد  568 میلیون دلار واردات برنج از کشورهای هند ،  پاکستان، امارات و ترکیه داشته ایم بنابراین  این میزان واردات یعنی ضربه کمرشکن به کشاورز  و  در شرایطی که عقل سلیم می گوید  مبلغی را  که صرف واردات کنیم در قالب  از حمایت  کشاورز  وتامین نهاده های ارزان  قیمت برای برنج کاران و توسعه مکانیزه سیون  در اراضی  کشاورزی و غیر صرف  کنیم .

دامادی  تصریح کرد: اما وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های دخیل  در امر واردات برنج گویا به جای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی  سیاست حمایت  تولید کنندگان خارجی را در دستور کار دارند.

نماینده مردم  ساری در مجلس یادآورشد : به وزیر جهاد کشاورزی تذکر جدی می دهم که سیاست های وزارتخانه متبوعش را به نفع کشاورز داخلی تغییر دهد و به دیگر دستگاه های  موثر در امر واردات از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر می دهم که  تفسیر  شعار اقدام و عمل  چیزی جز این  است  که انجام می دهید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :