آخرین عناوین

دوشنبه 14 دی 1394-0:38 کد خبر:18265

بلاتکلیفی در انتخاب شهردار چالوس!!!

شهرداری چالوس در انتظار شهردار

با گذشت بیش از دو ماه از انتصاب شهردار چالوس به‌عنوان فرماندار کلاردشت هنوز اعضای شورای شهر چالوس در انتخاب شهردار جدید تردید دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، با گذشت بیش از دو ماه که حکم شهردار چالوس برای فرمانداری شهرستان کلاردشت زده شد، اما اعضای شورای اسلامی شهر چالوس همچنان در گیر و دار انتخاب شهردار به سر می‌برند.

با وجود تذکرها و تاکیدهای مسئولان ارشد شهرستانی در جلسات متعدد هنوز شورای اسلامی شهر چالوس نتوانستند فرد مورد اعتمادی را بر کرسی شهرداری بنشانند.

اگر چه اعضای شورای اسلامی شهرچالوس برای بررسی دقیق این موضوع و انتخاب شهردار جدید برای شهرداری چالوس سرپرستی را برگزیدند، اما بدون شک یک‌سرپرست در اجرای قوانین و مقررات محدودیت دارد.

پس از بارها جلسه و نشست پیرامون انتخاب شهردار اصلح شورای شهر چالوس برای انتخاب شهردار اصلح به این نتیجه رسیدند که از بین 10 کاندیدا، سه گزینه که رقابت نزدیک‌تری باهم دارند را برای رقابت در جلسه روزهای آینده معرفی کنند.

در این نشست عقیل اکبرآبادی، علی امانی و حسینی برای رای‌گیری نهایی جلسه بعدی مشخص شدند اما ظاهرا بحث بر سر گزینه نهایی همچنان ادامه دارد و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس نتوانستند به اجماع نظر دقیق دست یابند.

* تعلل در انتخاب شهردار چالوس جایز نیست

فرماندار چالوس در گفت‌وگو با فارس فقدان شهردار را در این شهر سبب آسیب جدی به‌حوزه شهری عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی شهر چالوس باید برای انتخاب شهردار هر‌چه زودتر اقدام کنند.

محمد‌ناصر زندی با اشاره به اینکه پیرو تذکراتی که در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس داده شد، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر چالوس در انتخاب شهردار تعلل می‌کنند که شایسته و زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب شوراهای شهر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بسیاری از پروژه‌ها باید عملیاتی و اجرایی شود بنابراین نیاز است تا اقدامات جدی در این زمینه صورت پذیرد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم در کشور و شهرستان چالوس هستیم، خاطر‌نشان کرد: اگر چه برای شهرداری چالوس به‌صورت موقت سرپرستی انتخاب شد، اما این موضوعات همچنان مشکلاتی را در حوزه شهری ایجاد می‌کند، چرا که سرپرست امکان تصمیم‌گیری قاطع برای پی‌گیری برنامه‌های شهرداری را در مقاطع کوتاه ندارد.

وی تعلل در انتخاب شهردار را زیبنده شهرستان چالوس ندانست و یادآور شد: به‌ دلیل اهمیت این موضوع جلسه‌ای با استاندار مازندران نیز برگزار شد و شخص استاندار نیز برای تصمیم‌گیری و اقدام در مورد این موضوع تاکید کرد.

زندی با تأکید بر اینکه ادامه این روند به‌هیچ‌وجه به‌نفع شهر نیست بیان کرد: با توجه به دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر درباره این موضوع بیشتر وقت اعضا برای موضوعات جانبی و تعیین شهردار صرف می‌شود و از اجرای کار اصلی خود باز می‌مانند.

وی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر چالوس توجه کنند که خود را درگیر مسایل حاشیه‌ای نکرده و هر چه زودتر نسبت به این وظیفه قانونی خویش اقدام کنند تا شهروندان نیز به ادامه وظایف شهرداری و شورای شهر دل‌گرم شوند.

فرماندار چالوس در پایان گفت: اگر چنان‌‌چه شورای اسلامی شهر چالوس هر چه سریع‌تر نسبت به اقدام شهردار اقدام نکند استانداری و فرمانداری مجبور می‌شود از اختیارات قانونی خود برای این‌کار اقدام کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :