آخرین عناوین

يکشنبه 29 آذر 1394-0:14 کد خبر:17188

عادل روحی در جمع ورزشکاران روستای اسرم میاندورود :

ورود سیاسیون ضربه مهلکی بر پیکره ورزش

سیاسیون به جای پیگیری مشکلات جوانان به دنبال پیگیری برای جریان سیاسی خودشان هستند و شبانه روزی تلاش برای حفظ صندلی خود می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از اصلاح نیوز، عادل روحی حقوقدان و فعال ورزشی که شب جمعه در جمع جوانان روستای  اسرم شهرستان میاندورود حضور پيدا كرده بود ، تعدادی از ورزشکاران میاندورودی من جمله ابراهیم تقی پور بازیکن سابق تیم ملی ؛ استقلال تهران و ذوب آن اصفهان  و مهدی داودی بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی  به بیان مشکلات  و عدم توجه به زیرساختها و عدم حمایت مالی و تشریفاتی بودن بعضی از اقدامات مدیران  پرداختند و عادل روحی را به عنوان شخص ورزشکار و حامی ورزش معرفی کرده اند.

عادل روحی اظهار داشت : اصلي‌ترين مشكل  ما در ورزش کشور سياسي شدن آن است و سياسيون بايد بگذارند ورزش راه خودش را برود تا بتوانيم صاحب برنامه‌ مشخص، منسجم و درازمدت براي ورزش ايران باشيم.

وی گفت : شهرستان میاندورود ظرفيت متفاوتي در عرصه ورزش دارد که يک وجه آن وجود  جوانان مستعد و با پتانسیل بالاست که نمونه بارز آن ابراهیم تقی پور و داودی  و صالحی و.. هستند که علی رغم سختی های فراوان توانستند با پشتکار به قله های رفیع ورزش دست یایند و اگر به امثال آنان توجه ویژه ای شود شک نکنید مدال های رنگارنگ نصیب این شهرستان خواهد شد که متاسفانه توجه جدی به ورزش این شهرستان نشده است و ورزش این شهرستان در محرومیت کامل بسر می برد .

عادل روحی مدرس دانشگاه با بیان اینکه باشگاه داری یعنی کار اقتصادی کردن است نه جلب توجه به رشد شخصیتی انسانها گفت : متاسفانه بعضی با تصور اینکه بوسیله باشگاه داری می خواهند به مدارج بالا برسند سخت در اشتباهند  و کار باشگاه داری  کار اقتصادی کردن است و این پارادوکس نتوانسته است معضل ورزش کشور را حل کند و متاسفانه با ورود سیاسیون ضربه مهلکی بر پیکره ورزش وارد کرده است وهمچنان در حال ترمیم ورزش کشور از برنامه ریزی ضعیف و عدم شناخت از این صنعت بزرگ هستیم.

عضو هیات مدیره سابق نوژن مازندران گفت: در اجتماع امروز ما از لحاظ فرهنگي و اجتماعي و فردي به ورزش کم توجهي مي‌شود؛ ورزش در زندگي روزمره ما متن نيست و اين به نوع نگاه و تربيت ما بستگي دارد.

امروزه کار ورزش مرجعيت ندارد بلکه حاشيه‌نشين است؛ مجلس براي ورزش در برنامه تنظیمی حساب ويژه‌اي باز كرده اما حرکت پرقدرتي بوجود نيامده است.

وي ادامه داد :چون ورزش همگاني ما دچار نقص است بايد قبول کنيم که در ورزش حرفه‌اي مشکلاتي داريم كه وزارت ورزش و جوانان براي حل مشکلات اين چنيني بايد تلاش کند.

يکي از مشکلات امروزي در ورزش ورود سياستمداران به اين عرصه است که داراي وجه عقلايي نيست و افراد متخصص بايد در اين عرصه فعاليت کنند.

اين امر باعث از بين رفتن علايق در جوانان مي‌شود، لذا در کارهاي ورزشي بايد افراد متخصص مسايل را شناسايي و سياستمدارن آنها را در اين راستا ياري كنند.

روحی بيان کرد: کارهاي تخصصي بايد رشد کند و اين امور صاحب فن مي‌خواهد؛ بنابراين هجوم افرادي سياسي در ورزش، درست نيست.

عضو هیات مدیره سابق مازیران گفت :ورزشکاران مازنی از ورزش مازندران مظلوم ترند و برای حیثیت مازندران تلاش می کنند و بسیاری از این ورزشکاران بیکار هستند و درآمد کافی برای تامین زندگی ندارند و حتی بیمه هم نیستند و اقتصاد بیمار و برنامه ریزی ضعیف بزرگترین چالش در حوزه ورزش است و مدیریت نوین نتوانست بر رفع این معضل کمک کند.

وی بیان کرد؛ در حال حاضر مدیران این تفکر را دارند که ورزشکاران مازندرانی بدون توجه به امکانات و زیرساخت ها  و با شرایط سخت و با کترین بودجه صاحب مدالهای رنگارنگ می شوند و بر کارنامه ورزش مازندران اضافه می کنند اما عکس قضیه هم وجود دارد که در صورت عدم توجه به زیرساختها و عدم توجه به وضعیت زندگی  و شغلی ورزشکاران سقوط و نزول هم ادامه خواهد داشت و راه حل این است که نباید فقط حرف بزنیم بلکه مدیریت صحیح و واردکردن بنگاههای اقتصادی و بانکها در چرخه ورزش حمایت از ورزشکاران را اعلام نمایم.

عادل روحی با بیان اینکه متاسفم برای مسئولان منطقه ای که به جای پیگیری مسائل جوانان سرگرم موقعیت خودشان هستند اضافه کرد: این مسئولان به جای پیگیری مشکلات جوانان به دنبال پیگیری برای جریان سیاسی خودشان هستند و شبانه روزی تلاش برای حفظ صندلی خود می‌کنند.

وی از جوانان اسرم و میاندورود خواست که در انتخابات پیشرو با انتخاب خودشان پایه های صندلی آنها را متزلزل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :