آخرین عناوین

شنبه 28 آذر 1394-12:30 کد خبر:17184

باغ معجزه گر عبوری:

وقتِ پائین آمدن / دیدار مصلحتی یا مصلحت دیداری؟

از زمان روی کار آمدن عبوری،عده ای  میراث خوار شهر، در برابرهر تغییری مقاومت می کردند و با مانع تراشی در راه برنامه ها به جریان دست و پا گیری برای منافع شهر تبدیل شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، تقریبا از زمان روی کار آمدن عبوری در شهرداری ساری تضاد منافع در نهاد شهرداری و شورا در میان عده ای از متولیان و دست اندکاران امور کاملا مشهود بود.

عده ای که خود را میراث خوار شهر می دانستند در برابر هر تغییری مقاومت می کردند و با مانع تراشی در راه برنامه ها و به بهانه تعلقات جناحی به جریان دست و پا گیری برای منافع شهر تبدیل شدند.

در این میان اما مردم به دور از این دعواها آنچه را که در نهایت به سود شهر بود را به خوبی دریافتند و با حمایت از کسانی که فکر می کردند در حال خدمت و ایجاد تحول هستند تکلیف خود را با گروه های درگیر روشن کردند.

منتها به نظر میرسید که برخی از عقلای جناح های درگیر پی به اهمیت مسئله نبردند و با دادن آدرس های غلط نسبت به تحریک و درگیر کردن برخی از افراد میدانی و به عبارتی سمبل های خود با نیروهای در حال خدمت به شهر هنوز هم به امید رسیدن دوباره به جایگاه های از دست رفته در تلاش بودند.

نکته مهمی را که این جریان در نظر نگرفت و بدون حساب کردن توان و قدرت چنین نیرویی نسبت به حرکت در راستای برنامه های خود مصر بودند،توان مدیریتی و کاریزمای شخصیتی عبوری بوده است.

عبوری هر ایرادی که داشته باشد در یک نکته همه توافق دارند و آن هم علاقه به ساری و حرکت کردن در مسیر تعالی شهر است.

همین نقطه قوت عاملی شد برای اینکه مردم فارغ از جناح بندی ها و بازی های سیاسی رایج تمام قد از او حمایت کنند کاری که لیدرهای جریانات مخالف با شهردار خوش فکر ساری آن را ندیدند یا دست کم گرفتند.

پافشاری عبوری بر صیانت از منافع ساری سبب افزایش محبوبیت وی در نزد افکار عمومی شد و آنقدر در این راه اصرار کرد که در نهایت منجر به پذیرش واقعیت از طرف رقبا و تغییر استراتژی آنها گشت.

این نکته را البته خیلی از بزرگان منتسب به جریان اصلاح طلبی در ساری تشخیص دادند و با همراهی و همکاری با تیم عمرانی و فرهنگی شهرداری در مسیر درست قرار گرفتند.

متاسفانه یکی از کسانی که می توانست در کنار پیشبرد اهداف عمرانی شهر نقش بسیار مهمی ایفا کند و دست در دست شهردار و مردم به افق های روشنتری برسد محمد دامادی نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

متاسفانه قرار گرفتن در کنار مشاوران نابلد و عدم درک شرایط واقعی شهر سبب گشت که دامادی به عنوان یک نیروی مخرب و سنگ انداز در مسیر توسعه شهر معرفی شود .

در نقطه مقابل این ماجرا رمضان شجاعی قرار داشت که با هوشمندی خود را حامی توسعه شهر و همراه پشت پرده عبوری معرفی کرد، این زیان انباشته ای که گریبان دامادی را گرفته بود آخرالامر میتوانست و می تواند به زمینگیر شدن لشگر انتخاباتی و تیم مشاورانش تمام شود.

بازدید دامادی از بوستان ولایت یا همان باغ ایرانی که عبوری وعده ساختش را در طی دو ماه آینده داده است از چند زاویه قابل تحلیل است که در روزهای آتی به آن پرداخته خواهد شد.

اکنون اما به نظر می رسد که در آستانه انتخابات مهدی عبوری با "کلید در باغ سبزی"  که در دست دارد قرار است که خیلی ها را بیاورد پائین و این باغ میوه های عجیبی برای چیدن خواهد داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :