آخرین عناوین

سه شنبه 24 آذر 1394-20:46 کد خبر:17159

رئیس ستاد دهه غدیر کشور:

پایه‌های رشد کشور در وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: امام راحل پایه‌های رشد کشور را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دیدند.


 به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمود نظری عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه عمیق و ناگسستنی است و پیوند تاریخی دارد، دانشگاه و حوزه مکمل همدیگر هستند.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه مانند دو بالی هستند که همدیگر را به تعالی می‎رسانند و وحدت این دو نهاد ریشه تاریخی دارد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در کشور ماندگار شد و این وحدت روز به روز عمیق‌تر شده و نتایج این وحدت نیز در جامعه در حال ظهور و بروز است.

وی اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ناگسستنی است و عامل ترقی جامعه نیز هست و این وحدت باعث می‌شود که کشور نیز در مسیر تعالی قرار گیرد.

نظری با اشاره اعلام اینکه مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام راحل یکی از اقدامات ماندگار‌ و بسیار اثر‌گذار بود، یادآور شد: امام راحل پایه‌های رشد کشور را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دید و این موضوع را به خوبی مطرح کرد و در کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: دانشجویان و حوزویان از این فرصت ایجاد شده باید برای تعالی کشور استفاده و بسط فرهنگی مناسبی در جامعه ایجاد کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با اعلام اینکه یکی از مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت حوزه و دانشگاه بود، یادآور شد: حوزویان با تقدیم شهید برای ایجاد این وحدت دلدادگی خویش را برای تثبیت این وحدت به خوبی ثابت کردند و برای تحکیم وحدت به استقبال دانشجویان رفتند، از طرف حوزه‌های علمیه قم و نجف نیز به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستند و در این ارتباط نیز خرد جمعی را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه باید مانند برادر در راه وحدت حوزه و دانشگاه همدلی و همزبانی داشته باشند، افزود: با تحکیم وحدت باید زمینه‌ای ایجاد شود تا مسئولیت را به مقصد برسانیم.

نظری درباره نظر رهبر انقلاب در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت: نظر رهبر انقلاب در این ارتباط فصل‌الخطاب است و دانشجویان و حوزویان برای موفقیت در تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه از نظرات رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

رئیس ستاد غدیر کشور با اعلام اینکه مطالب و انتشارات مشترک حوزه و دانشگاه موجب اتحاد دو جامعه شد، افزود: برای توسعه وحدت باید برادرانه خواسته‌های عملی خودشان را در جامعه مطرح کنند.

وی درباره توسعه فعالیت ستاد دهه غدیر در سایر استان‌های کشور نیز گفت: این موضوع در برنامه کاری قرار دارد و در حال عملیاتی شدن است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :