آخرین عناوین

سه شنبه 24 آذر 1394-19:38 کد خبر:17157

خداحافظی با سال های طلایی ورزش حرفه ای در ۲۴ سالگی:

شوکی به بزرگی دوپینگ فرزند عسکری محمدیان / پشت پرده دوپینگی شدن پسرم را رو می کنم

محمد حسین محمدیان برای ۴ سال نمی تواند در هیچ مسابقه کشتی شرکت کند و این یعنی خداحافظی با سال های طلایی ورزش حرفه ای در ۲۴ سالگی.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، محمد حسین محمدیان برای ۴ سال نمی تواند در هیچ مسابقه کشتی شرکت کند و این یعنی خداحافظی با سال های طلایی ورزش حرفه ای در ۲۴ سالگی.

بدون شک وقتی نام محمد حسین محمدیان به عنوان کشتی گیر دوپینگی درآمد عرق سردی روی پیشانی خیلی ها نقش بست.

پسر عسکری محمدیان که خودش عضو کمیته فنی تیم های ملی است، نایب قهرمان دو دوره رقابت های المپیک و کسی که بعد از انقلاب توانست دو بار برای ایران در سال ها ۸۸ و ۹۲ در فینال رقابت های المپیک افتخار بیاورد.

این یک اتفاق تلخ است که پسر چنین کشتی گیری با پیشینه ای که دارد تنها به دلیل عدم آگاهی و به خاطر تجویز داور توسط پزشک محلی، عصر طلایی دوران ورزشی اش خیلی زود غروب کند و در ۲۴ سالگی وداع تلخی با دنیای قهرمانی داشته باشد.

محمد حسین نخستین بار در بازی های جهانی و در وزن ۸۶ کیلوگرم توانست مدال برنز این رقابت ها را به دست بیاورد،او دراسفند سال ۹۳ هم به مدال نقره وزنه ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جایزه بزرگ فرانسه رسید و در سال ۲۰۱۵ هم در دوحه توانست به مدال طلا برسد.

جوانی آینده دارکه خیلی ها از او به عنوان جانشینی شایسته برای رضا یزدانی نام می بردند حالا باید ۴ سال خانه نشین شود،۴ سالی که دوران قهرمانی یک کشتی گیر در(۲۴ تا ۲۸) سالگی به حساب می آید،اشتباه محمدیان و محرومیت او از دنیای کشتی آنقدر خنده دار است که آدم فقط باید افسوس بخورد.

در شرایطی که مسئولان کمیته ضد دوپینگ بارها و بارها به خاطر استفاده از داروهای مورد استفاده هشدار داده اند و حتی مصرف مسکن برای سردرد و یا آمپول بتامتازون که به بیماران عادی دائم تجویز می‌شود دوپینگ به حساب می‌آید اقدام خودسرانه ورزشکاران جای هیچ توجیهی را باقی نمی گذارد.

داستان محمد حسین هم یکی از همان داستان های پیش پا افتاده و تلخ است که ...

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره دوپینگ و محرومیت محمدیان می گوید:او که پایش شکسته بود پس از مصدومیت برای ترمیم پایش به یک پزشک محلی مراجعه می کند، بدون اینکه آگاه باشد داروهایی که پزشک تجویز می کند را استفاده می کند.

 داروهایی که جزو ماده های ممنوعه بوده.این اتفاق اینقدر برای محمدیان عادی بود که برگشت و در شرایطی که ما از قبل اعلام کرده بودیم مسئولان کمیته مبارزه با دوپینگ قرار است بازدید داشته باشند خارج از شرایط اردو و مسابقه تست داد،اصلا فکرش را هم نمی کرد که این اتفاق برایش بیفتد.

رضایی ادامه داد: این در حالی است که تیم پزشکی ما هم در جریان نبوده است،ما درخواست تجدید نظر دادیم اما اتحادیه کشتی آن را رد کرد و درحال حاضر محمدیان ۴ سال محروم است،واقعا اتفاق تلخی است.

امیدوارم درس عبرتی شود برای سایر کشتی گیران که همه کارهای را زیر نظر کمیته پزشکی انجام بدهند و یاد بگیرند که خودسرانه دارو مصرف نکنند،البته ما باز هم پیگیرهستیم تا حکم او را کاهش بدهیم تا این استعداد از بین نرود.

عسکری محمدیان دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلونا روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در ساری گفت که بزودی پشت پرده نتایج آزمایش دوپینگی شدن پسرش را رو خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که پسرش همانند خودش تاکنون پاک زندگی کرده است ، افزود : برای پسرم مسایلی رخ داده که بزودی در نشستی با رسانه ها در ساری این مسایل را موشکافی کرده و باز گو می کنم.

اتحادیه جهانی کشتی دو روز پیش پس از اعلام نتایج آزمایش های کشتی گیران ، آزمایش محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز رقابت های کشتی جهانی 2014 و قهرمان رقابت های کشتی جام سرکسیان ایروان ارمنستان را مثبت اعلام و این کشتی گیر را چهار سال از حضور در رقابت های کشتی محروم کرد.

عسکری محمدیان گفت:محمدحسین به صورت داوطلبانه و خارج از میادین مسابقه آزمایش دوپینگ خود را به اتحادیه کشتی جهانی ارائه کرد و این نشان از پاک بودنش دارد.

وی افزود:من در تمام دوران ورزشی ام با وجود کمبود امکانات و تجهیزات پاک زندگی کردم و به فرزندم نیز این مسایل را گوشزد کردم و این اتفاق برای من و حتی محمدحسین نیز جای تعجب دارد و نشان از وجود مسایلی در پشت پرده ای دارد که باید برای مردم بازگو شود.

این کشتی گیر نامدار ساروی گفت:در شرایط فعلی در پایتخت به دنبال اثبات پاک بودن زندگی ورزشی محمدحسین هستم و پس از آن می توان برای آینده این کشتی گیر تصمیم گرفت.

وی دوپینگ را از کارهای غیر اخلاقی در ورزش توصیف کرد و افزود:محمدحسین به صورت داوطلبانه در تمام آزمایش های خانه کشتی ایران نیز شرکت کرد، در حالی که خیلی ها این کار را انجام نمی دهند و از آزمایش فرار می کنند و حضور داوطلبانه برای ارائه آزمایش نیز به معنی پاک بودن محمدحسین است.

نائب قهرمان المپیک 1988 و 1992 که این روزها به دلیل مرگ مادرش عزادار است ، بار دیگر تاکید کرد که به پسرش اطمینان کامل دارد و با این اعتقاد و اطمینان به محمدحسین پیگر کارش شد.

عسکری محمدیان همچنین در این مصاحبه واکنش به اظهار نظر سخنگوی فدراسیون کشتی پیرامون تزریق آمپول محمدحسین توسط یکی از پزشکان محلی در مازندران را به آینده موکول کرد.

محمدحسین محمدیان که کشتی گیر آزادکار عضو تیم ملی وزن 86 کیلوگرم است ، یکی از امیدهای اول تیم ملی برای دریافت جواز ورود به المپیک یورو 2016 و تصاحب یکی از مدال های سه رنگ این رقابت ها بود.

اتحادیه جهانی کشتی اول ماه اکتبر سال میلادی جاری از طالب نعمت پور و محمدحسین محمدیان دو کشتی گیر ایرانی آزمایش دوپینگ گرفت و نتایج آزمایش هر دو را مثبت اعلان کرد.

نعمت پور به دلیل تکرار این کار برای همیشه از حضور در رقابت های کشتی محروم و برای محمدیان نیز محرومیت چهارساله در نظر گرفته شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :