آخرین عناوین

سه شنبه 24 آذر 1394-10:46 کد خبر:17152

فرماندار بابلسر خبر داد:

هیچ مورد مشکوک آنفلوآنزا گزارش نشده/ بررسی آنفلوآنزا نوع آ در دستور کار شورای بهداشت

بررسی ویژه آنفلوآنزا نوع آ در دستور کار شورای بهداشت قرار دارد و تاکنون هیچ مورد مشکوک به آنفلوآنزا مشاهده نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر، فرماندار بابلسر با تاکید برانجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان درباره شیوع آنفلوآنزا نوع آ گفت:در بابلسر تاکنون هیچ مورد مشکوک آنفلوآنزا گزارش نشده است.

سید علی اسد با اشاره به اینکه هیچ گزارشی از این بیماری در سطح بابلسر داده نشده، گفت: در جلسه کارگروه سلامت به لحاظ اهمیت موضوع، تصمیم گرفته شد که آنفلوآنزا نوع آ به‌ صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی جهت مقابله با این بیماری اتخاذ گردد.

وی افزود: به دلیل اینکه کانون بیماری، شهرستان‌های جنوبی و استان کرمان گزارش‌ شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بابلسر، حساسیت خاصی از سوی مسئولان امر وجود ندارد و عملیات کنترل و پیشگیری با جدیت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با تلاش مسئولان شهرستانی تاکنون موردی از این بیماری در سطح شهرستان بابلسر مشاهده نشده، اما باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی نفوذ این بیماری را به شهرستان گرفت، چرا که بیماری آنفلوآنزا نوع آ می‌تواند خسارات جانی زیادی به همراه داشته باشد، در همین راستا هماهنگی‌های بین دستگاهی به شکل مناسبی ایجاد شده است.

فرماندار بابلسردر تشریح اقدامات پیشگیرانه انجام شده گفت: شبکه بهداشت و درمان تمهیدات لازم از جمله برگزاری جلسات آموزشی، آماده‌باش بیمارستانی و تجهیز به ماسک مخصوص و داروهای ویژه، معاینه عوامل مشکوک به بیماری و تهیه مطالب جهت اطلاع‌رسانی عمومی را در دستور کار قرار داده است.

سید علی اسد در پایان خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت آنفلوآنزا نوع آ، تمهیدات لازم در خصوص آموزش دانش‌آموزان توسط مراکز بهداشتی شهری وروستایی دردستور کار شورای بهداشت شهرستان قرار گرفت.

شهمن مزدرانی، با بیان اینکه هیچ مورد مشکوک به آنفلوآنزا خوکی در شهرستان میاندورود وجود ندارد، اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزا هم‎اکنون بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در کشور تشکیل می‎دهد، اما هیچ مورد مشکوک به این بیماری در میاندورود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه انواع آنفلوآنزا علائم مشابهی دارند،خاطرنشان کرد: تب،آب‎ریزش بینی، سردرد، کوفتگی بدن ازجمله علائم سرماخوردگی است که باید در صورت مشاهده هر یک از این علائم خفیف به پزشک مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندورود به توصیه‎های عمومی درباره این ویروس خطرناک اشاره کرد و گفت: به‌دلیل اینکه این بیماری از طریق تنفس، دست دادن و روبوسی کردن به‎راحتی منتقل می‎شود، باید به بهداشت فردی و شستن دست‎ها توجه زیادی شود.

مزدرانی به مراجعه پزشک در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی تأکید کرد و افزود: هرگاه فردی با سرماخوردگی مواجه شد باید برای درمان اقدام کند تا از بروز آن به دیگران جلوگیری شود.

وی در پایان با اشاره به آمادگی مراکز درمانی میاندورود برای شناسایی این بیماری،خاطرنشان کرد:رعایت اصول بهداشتی یکی از پیش‌زمینه‎های جلوگیری از این بیماری است و اگر مورد مشکوکی در میاندورود مشاهده شود، مراکز درمانی در آماده‌باش کامل به‎سر می‎برند و جای نگرانی نیست.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :