آخرین عناوین

سه شنبه 17 آذر 1394-0:51 کد خبر:17119

عدم اطلاع‌رسانی مناسب پلیس‌راه مازندران:

نارضایتی مسافران از مدیریت ترافیک برفی در مازندران / راهور مازندران رکوردار تاخیر در صحنه تصادفات

تعدادی از مسافران محور سوادکوه از عدم اطلاع‌رسانی مناسب پلیس‌راه مازندران درباره وضعیت محور‌های این استان انتقاد کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، برف و کولاک شدید از روز گذشته در مناطق کوهستانی سوادکوه آغاز شد؛ سرمای هوا و اجازه پلیس‌راه برای بازگشت مسافرانی که قصد عبور از محور سوادکوه به‎سمت تهران را دارند، موجب شد تا برخی از این مسافران از اطلاع‌رسانی گلایه داشته باشند.

پلیس‌راه سوادکوه در حال بازگرداندن خودروها است

* توقف خودرو‌ها در پلیس‌راه سوادکوه

ابو‌القاسم جانبازی که از گرگان برای انتقال بیمار خود به تهران قصد عبور از محور سوادکوه را داشت با اشاره به اینکه صبح امروز به قصد رفتن از محور هراز حرکت کردیم، گفت: با ممانعت پلیس برای استفاده از محور هراز روبه‌رو شدیم و تا پلیس‌راه سوادکوه هم آمدیم که باز هم با ممانعت مجدد پلیس مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انتظار بر آن بود که قبل از ورود به سوادکوه توسط پلیس‌راه از محدودیت ترافیکی مطلع می‌شدیم، افزود: مجبور به حضور در تهران هستم و امیدوارم با تلاش مسئولان شاهد باز‌گشایی محور باشیم.

رضا سلیمانی راننده تریلر حاوی لبنیات که در پلیس‌راه سوادکوه متوقف شده بود، گفت: حدود هشت ساعت در این منطقه حضور دارم و اطلاع‌رسانی لازم برای عدم آمادگی شهرستان برای تردد خودرو‌ها انجام نشد.

در بین مسافران و خودرو‌های مختلف پیر‌زنی هم که از مسافران کربلا بود، با اشاره به مسافرت چند‎روزه به کربلا خواستار تلاش بیشتر برای باز‌گشایی محور شد.

راننده خودروی جک که به‌دلیل لغزش در منطقه گدوک سوادکوه قسمتی از شیشه و درب خودروی او آسیب دیده بود، گفت: با حداقل سرعت ممکن در حال تردد بودم که با لغزش در جاده با کامیون برخورد کردم که قسمت راست خودرو آسیب دید.

 

محور سوادکوه در منطقه پلیس‌راه سوادکوه

 خودروی آسیب‌دیده در محور سوادکوه

 * تردد بدون زنجیرچرخ در محور سوادکوه ممنوع است

رئیس پلیس‌راه مازندران نیز،از اطلاع‌رسانی مناسب درباره وضعیت راه‌های مازندران خبر داده بود که مصاحبه با در‌ راه‌ماندگان محور سوادکوه از عدم اطلاع‌رسانی مناسب خبر می‌دهد.

فرمانده انتظامی سوادکوه نیز که درمحل پلیس‌راه سوادکوه مستقر بود، با اشاره به وضعیت محورسوادکوه، گفت:از منطقه گدوک شاهد توقف خودروها هستیم.

وی افزود: تردد بدون زنجیرچرخ درمحور سوادکوه ممنوع است وهمکاران ما تلاش لازم برای کاهش مشکلات ومدیریت ترافیکی شهرستان را برعهده دارند.

 

 اعضای تیم فوتسال شهروند ساری در محور سوادکوه متوقف شدند

 مسافران از عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره وضعیت محورهای مازندران انتقاد کردند

 حضور پلیس در مدیریت محور سوادکوه

 * لزوم کاهش مشکلات در محورهای مازندران

هر‌چند بارش‌های سنگین درهمه کشور‌ها با مشکلات مربوط به تردد و اختلال در زندگی عادی عمومی همراه است ولی با برخی اقدامات می‌توان مشکلات را کاهش داد.

به‎نظر می‌رسد پلیس‌راه مازندران که با همراهی راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، راهداران و هلال‌احمر تلاش برجسته‌ای در مسیر‌های مواصلاتی دارد و توسط مکان‌هایی که در طول مسیر‌های استان در اختیار دارد، می‌توانست در هدایت خودرو‌هایی که قصد استفاده از محور سوادکوه برای عبور از استان و انتقال به استان‌های مجاور را داشتند، مدیریت بهینه کند.

به گزارش خزرتیترخبر،بر پایه این گزارش ،پلیس راهور ساری رکورد تاخیر در رسیدن به سر صحنه تصادف را با تاخیر بیش از 1 ساعت و نیم شکست.

براساس این گزارش،در تاریخ 15 آذرماه سال جاری،تصادفی در ساری بین دو خودرو رخ داد که از زمان اعلام وقوع تصادف به پلیس 110 تا رسیدن ماموران راهور پلیس راه ناجای مازندران به سر صحنه تصادف ، بیش از 1 ساعت و نیم به طول انجامید که در طی این مدت بیش از 11 بار تماس با پلیس 110 و بیش از 4 بار تماس با واحد 197 ناجای مازندران و حتی تماسی نیز با فرمانده ناجای مازندران از سوی طرفیت تصادف گرفته شد و همگی فقط قول پیگیری داده اند اما متاسفانه تماس های فوق هیچگونه تاثیری نداشته است.

به گزارش خزرتیترخبر،متاسفانه رییس پلیس راه مازندران نیز علی رغم چندین بار تماس با تلفن همراهش،پاسخی نداده است.

نکته تاسف بار دیگر نیز این است که پس از رویت صحنه تصادف توسط کارشناسان راهور مازندران،2 ساعت نیز به علت دریافت نظریه کارشناس تصادف باعث اتلاف وقت گردید که میتوان گفت با احتساب تمام وقت های تلف شده در یک تصادف،می توان رکورد 3 ساعت و نیم را ثبت کرد.

نکته جالب آن است که مسئول کشیک واحد 197 ناجای مازندران از این سهل انگاری و دیرکرد پلیس راهور ناجای مازندران تعجب کرده بود.

لازم به ذکر می باشد که موارد دیگری نیز از این تاخیرها و همچنین برخوردهای نامناسب برخی از ماموران راهور داخل شهری و خارج شهری با مردم نیز مشاهده شده و می شود که متاسفانه علی رغم چندین بار تذکر و انتقاد،هیچ گونه ترتیب اثری داده نمی شود.

آنچه جای سوال می باشد این است که چطور فرمانده ناجای مازندران و رییس پلیس راهور ناجای مازندران در مصاحبه های خود به جرات زمان رسیدن به سر صحنه تصادف را کمتر از چند دقیقه اعلام می کنند در صورتی که این زمان حتی با پیگیری فرمانده ناجای مازندران بیشتر از یک ساعت طول می کشد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :