آخرین عناوین

دوشنبه 2 آذر 1394-17:36 کد خبر:17051

با حضور مدیرعامل شرکت غلّه و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور:

تودیع و معارفه رئیس اداره غلّه شهرستان قائم شهر

با حضور مدیرعامل شرکت غلّه منطقه دو کشور و فرماندار شهرستان قائم شهر، تودیع و معارفه رئیس جدید اداره غلّه شهرستان قائم شهر برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، با حضور رمضانعلی ملک مدیرعامل شرکت غلّه منطقه دو کشور و مهدی محمدی فرماندار شهرستان قائم شهر و سایر مدیران و خبرنگاران تودیع امیری رئیس سابق و حسن  مرحمتی رئیس جدید اداره غلّه شهرستان قائم شهر برگزار شد.

مهدی محمدی فرماندار شهرستان قائم شهر با تجلیل از تلاش های امیری رئیس سابق گفت : نان غذائی استراتژیک است شاید بتوان میوه و گوشت را از سبد غذائی و سفره حذف کرد اما نمی توان از نان چشم پوشی کرد در حال حاضر386 خبازی و 30 واحد نان سنتی و محلی در قائم شهر به پخت نان مشغول است نان سنتی توانست در ارتقاء کیفیت نان شهرستان موثر باشد مصرف نان در شهرستان قائم شهر به نسبت شهرهای دیگر استان به لحاظ درآمد پائین مردم و بافت جمعیتی بالاست.

رمضانعلی ملک مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از خدمات امیری تشکر کرد و در معرفی حسن مرحمتی رئیس جدید گفت: ایشان از نیروهای کارشناس و زبده بدنه غلّه استان محسوب می شوند وقبل از قائم شهر در انبار سیلوی شهید میرزاپور شهرستان نکا خدمت کرد از مرحمتی انتظار داریم نان مرغوب و با کیفیت و عاری از هرگونه آلودگی را در اختیار مردم قرار دهد و نسبت به دوگانه سوز کردن باقی مانده خبازان و برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در زمستان سال جاری آمادگی کامل داشته باشند.

وی در خصوص کیفیت آرد و نان عنوان داشت:در مبحث میزان سبوس آرد گندم بطور جدی وارد شدیم به کارخانه های تولید آرد تاکید شده حداقل سبوس گیری 18 درصد نباید بیشتر باشد درغیر آن به شدت با متخلف برخورد می شود زیرا مصرف نان سفید عاری از سبوس بیماری پوکی استخوان و دیابت را به همراه دارد.

ملک از احتمال مصرف ماده جوهر قند در نانوائی ها خبر داد و افزود:ادارات بهداشت شهرستان های استان و قائم شهر و بازرسان احتمال باید نظارت بیشتری بخرج دهند زیرا این ماده سرطان زاست.

 وی با بیان ذخیره 5 هزار تن گندم به عنوان ذخیره استراتژیک و رشد 117 درصدی خرید گندم از کشاورزان اظهار داشت:وظیفه ما در سطح استان تهیه و ارائه آرد گندم خوب از بین 20 کارخانه آرد استان به فرمانداران است ما در توزیع آرد شهرستان هیچ دخالتی نداریم .

وی از برگزاری جشنواره نان و تجلیل از نانوایان برتر در بهمن ماه سال جاری و طرح نان مرغوب بعنوان نان مرغوب الگوی کشور در قائم شهر خبر داد و نانوائی آقای حسنی با پخت نان بربری و نان قالاچ را یکی از بهترین های منطقه معرفی کرد و گفت:شهرستان قائم شهر بعنوان پایلوت اجرای طرح الگوی نان مرغوب انتخاب شد و در هرماه باید 40 خبازی استاندارد سازی شود در سطح استان 4400 خبازی فعالیت دارند.

رمضانعلی ملک که از بهمن 93 در این جایگاه منصوب شد درخصوص علت تعطیلی تنها کارخانه آرد شهرستان قائم شهر اظهار داشت:کارخانه آرد شهرستان قائم شهر دو سال قبل از حضور بنده در شرکت غله منطقه دو کشور بعلت فرسودگی ماشین آلات و دستگاهها از سوی اداره بهداشت شهرستان با مجوز شورا و شهرداری پلمپ گردید اما سهمیه آن با جابه جائی هنوز محفوظ است طرح نوسازی و بهسازی کارخانه وماشین آلات آن به کارگروه آرد و نان استان به ریاست استاندار محترم مطرح و در دست بررسی قرار می گیرد تلاش داریم تا این کارخانه قدیمی دوباره راه اندازی شود. 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :