آخرین عناوین

سه شنبه 26 آبان 1394-10:48 کد خبر:17013

مدیرعامل آبفای شهری مازندران:

اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب در 11 شهر استان مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران، گفت: طرح‌های جمع آوری فاضلاب با هدف کمک به محیط زیست انجام می‌شود و در11 شهر استان، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در حال اجرا است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری مازندران، ذبیح الله ذاکری در نشست هماهنگی شورای سیاست‌گذاری سومین کنفرانس کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق با بیان اینکه آبفای شهری در 53 شهر استان و با دارا بودن 570 هزار مشترک در بخش آب  به شهروندان خدمت رسانی می‌کند، اظهار داشت: با تولید بیش از 10 هزار و 500 لیتر در ثانیه، آب مشترکان این استان تامین می‌شود.

وی، میانگین کشوری استفاده از آب‌های سطحی را 47 درصد عنوان کرد و افزود: میزان بهره‌مندی از آب‌های سطحی در مازندران تنها 10 درصد بوده و برای مقابله با کمبود آب و تامین آب مورد نیاز استفاده از آب‌های سطحی ضروری است.

ذاکری با تاکید بر اینکه اجرایی کردن طرح‌های جمع آوری فاضلاب در استان‌های ساحلی با هدف کمک به محیط زیست انجام می‌شود، افزود: در11 شهر استان، طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در حال اجرا است.

وی ادامه داد: میانگین کشوری اجرای طرح‌های فاضلاب در کشور42 درصد و در مازندران کمتر از10 درصد بوده که ضروری است با مشارکت شهروندان و تخصیص اعتبارات لازم میزان بهره‌مندی از طرح‌های جمع آوری فاضلاب در این استان افزایش یابد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران به کاربرد سامانه GIS در بخش آب و فاضلاب اشاره و تصریح کرد: در بخش آب شهرهای محمودآباد و نکا و در بخش فاضلاب شهرهای بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و جویبار این سامانه اجرا شد.

رئیس سومین کنفرانس ملی GIS نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای اجرای بهتر این کنفرانس گفت: برای هماهنگی بهتر کمیته‌های برگزار کننده، اجرایی، علمی، نمایشگاه و ارتباط با صنعت فعال شدند.

حسین افضلی، با بیان اینکه این کنفرانس آذر امسال به میزبانی مازندران در ساری برگزار می‌شود، گفت: در این کنفرانس اساتید و کارشناسانی از  سراسرکشور حضور می یابند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق مازندران گفت: سخنران اصلی این کنفرانس عباس رجبی فرد، استاد و رئیس دپارتمان مهندسی زیربنا در دانشکده مهندسی دانشگاه ملبورن استرالیا  خواهد بود.

دبیر کنفرانس ملی جی آی اس با بیان اینکه تاکنون 96 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد، گفت: در حال حاضر 85 مقاله از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و11مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور دریافت شد.

فرامرز سپری ادامه داد: از این تعداد مقالات ارسال شده ، 72 مقاله مربوط به صنعت برق، 3 مقاله منابع آب و 21 مقاله مربوط به آب وفاضلاب بوده است.

وی  با بیان اینکه انتظار می‌رود بیش از 200 مقاله تا پایان مهلت فراخوان به دبیرخانه ارسال شود، گفت: پایان آبان ماه زمان ارسال مقالات به دبیرخانه پیش بینی شده است.

سومین کنفرانس کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق با هدف دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی SDI و GIS در ایران و جهان و تبادل تجربیات حاصله در صنعت برق و آب کشور، 23 آذر در پلاژ پردیس نیروی انتظامی شهرستان ساری برگزار می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :