آخرین عناوین

يکشنبه 26 مهر 1394-23:17 کد خبر:16852

عضو قبلی شورای شهر ساری:

نباید با مشکلات فرهنگیان بصورت شعاری و سیاسی برخورد شود

عضو قبلی شورای شهر ساری با اشاره به مشکلات عدیده جامعه فرهنگیان گفت:مشکلات فرهنگیان باید در قالب طرحی از سوی نمایندگان مجلس یا لایحه ای از سوی دولت بصورت ریشه ای بررسی و حل شود.


به گزارش خزرخبر،کوروش یوسفی ساداتی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند حرکت زیربنایی است، تصریح کرد: توسعه کشور در تمامی ابعاد نیازمند توجه به آموزش و پرورش است.

وی گفت: از آنجایی که توسعه کشور منوط به توسعه آموزش و پرورش آن است کار فرهنگیان بسیار عظیم و تاثیرگذار است و نباید با نیازها و ضرورتهای بخش بزرگ آموزش و پرورش بصورت شعاری و سیاسی برخورد شود.

یوسفی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش موضوعی رکنی در تمدن سازی است، گفت: کشورهایی که به این مساله توجه کردند پیشرفت کرده اما آنهایی که با مقتضیات زمان خود را آماده نکرده‌اند جزو کشورهای درجه سه و چهار مانده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی معلمان از جمله مشکلات معیشتی گفت: عدم تطبیق حقوق فرهنگیان با دیگران که در بسیاری از تجمعات و جلسات متعدد نیز مطرح شده مورد نقد جدی است که باید برای رفع این مهم ساز و کاری مناسب در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از نحوه پردازش به مسائل فرهنگیان گفت: برای افزایش حقوق معلمان که رکن اساسی تربیتی هر جامعه هستند و بیش از دیگر اصناف باید مورد تکریم قرار بگیرند، ماهها با تبلیغات گسترده از طریق رسانه‌های جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها ، جلسات رسمی و غیر رسمی در بوق و کرنا دمیده می‌شود و دست آخر آنطور که شایسته است انجام نمی‌شود اما برای اصناف دیگر به آرامی و بدون حاشیه این اتفاق رخ می‌دهد که این نگاه جای تاسف دارد.

یوسفی تصریح کرد:اگر مسئولین آموزش و پرورش مانند مسئولین دیگر وزارتخانه ها و سازمان‌ها در طول 35 سال گذشته یاد می‌گرفتند که بدون تبلیغات بی معنا و پرحاشیه ،  هم از حقوق معلمان دفاع می‌کردند و هم از منزلت و حیثیت آنها، امروز دیگر ما شاهد این همه آشفتگی‌ و درهم ریختگی‌ در آموزش و پرورش نبودیم.

یوسفی ادامه داد:واقعیت این است که تحولی که از نظر معیشتی و آینده‌نگری برای زندگی معلمان مورد نیاز است یقننا در صورت تحقق میتواند نظام آموزش و پرورش را از لحاظ کیفی با یک جهش چشمگیر مواجه سازد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تدوین قانون برنامه ششم افزود: انتظار شایسته از دولتمردان تدبیرو امید این است که کاستی های چندین ساله فرهنگیان در حوزه معیشت در این برنامه به درستی جبران شود.

وی گفت:در حالیکه کارکنان سایردستگاههای اجرایی از بهترین پوشش بیمه و خدمات درمانی برخوردار هستند،فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش از کمترین پوشش های بیمه ای برخوردار می باشند که متاسفانه آن هم در قالب های پرطمطراق طلایی از ورای بی تدبیری مسئولان مربوطه آنقدر تبلیغ کاذب شده که اقشار جامعه فکر می کنند روزگار فرهنگیان سکه است.!

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه معلمان نباید در سر کلاس دغدغه‌ای جز آموزش داشته باشند، افزود: رفع مشکلات فرهنگیان زیرساخت حل بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

یوسفی با تاکید بر اینکه با روش وصله پینه‌ای معضلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: باید یک برنامه روشن و مدون برای ارتقای وضعیت معلمان وسیستم آموزش و پرورش تدوین شود .

وی با بیان اینکه ذهنیت همگرایی برای آبادانی و پیشرفت کشور از دبستان ،مدرسه و معلم آغاز می شود، گفت: تنها در این صورت است که توسعه به معنای واقعی محقق می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :