آخرین عناوین

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403-9:40 کد خبر:131361

همزمان با روزهای داغ تبلیغات دور دوم انتخابات شروع شد:

شایعه‌های شوک آور انتخاباتی در مازندران

همزمان با روزهای داغ تبلیغات نامزدهای در روند برگزاری دور دوم انتخابات، شایعه های انتخاباتی به مرحله غیر قابل باور رسید که انتشار برخی از آنها برای شهروندان شوک آور است.


به گزارش خزرتیترخبر، همزمان با آغاز تبلیغات رسمی چهار داوطلب نمایندگی دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی جویبار و سیمرغ که با بهره گیری از همه روش های تبلیغی سنتی و نوین در حال انجام است، دامنه گسترش شایعه های انتخاباتی هم با شتاب زیاد در حال باز نشر است.

براساس این گزارش، جدی ترین شایعه ای که در ۲۴ ساعت گذشته در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شود جدایی منطقه زیبای لفور از سوادکوه شمالی و الحاق آن به بخش بابلکنار است.

این شایعه تحت این عنوان بازنشر می شود که اگر یک نامزد در بین این چهار داوطلب پیروز انتخابات جمعه پیش رو باشد، بخشی از سوادکوه شمالی از این شهر جدا و با الحاق به چند روستای جنوبی بابل، شهرستان جدیدی تحت عنوان بابلکنار ایجاد خواهد شد.

منتشرکنندگان این شایعه به این مقدار هم بسنده نکردند و با ارائه تحلیل های بیشتر و بیان ظرفیت های منطقه لفور به خصوص سد بزرگ البرز این جدایی را خسارت بارتر جلوه می دهند و در نهایت از مردم درخواست می کنند به نامزد مد نظر که قصد چنین کاری را دارد ۲۱ اردیبهشت ماه جاری رای ندهند.

منطقه لفور یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی ایران را در خود جای داد که شکوه درختان حیرت انگیز هیرکانی و عبور رودخانه خروشان بابلرود از وسط آن شرایط بی نظیری را در منطقه ایجاد کرد.

برخی از ساکنان لفور این شایعه های انتخاباتی را نپذیرفتند و برخی دیگر با نگرانی این خبر را دنبال می کنند، کارشناسان مسائل سیاسی و انتخاباتی با رد این ادعا ها و شایعه از هواداران نامزدها خواستند که با این بازی های تبلیغاتی به دنبال تخریب رقیب نباشند.

در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های تبلیغاتی همه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، انتخابات مرحله دوم در قائم شهر برای رقابت ۲ کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸ شعبه برگزار می‌شود.

بد اخلاقی ممنوع

کارشناس ارشد علوم سیاسی بیان داشت: دانش سیاسی مردم افزایش یافت که همه نامزدها و طرفداران آنها این مهم را در روش تبلیغاتی خود رعایت کنند.

علی رضاپور اظهار داشت: بهترین نوع تبلیغ بیان برنامه ها که چگونه با توجه به ظرفیت های قانونی فرایند قانون گذاری و نظارت بر آن توسط نماینده مجلس انجام خواهد شد.

این کارشناس سیاسی با بیان این مطلب که در حال حاضر در هر خانواده دست کم یک تحصیل کرده حضور دارد، خاطرنشان کرد: با تبلیغات عوام فریبانه نمی شود آرای افکار عمومی را به سمت خود سوق داد.

رضاپور ادامه داد: در شرایط فعلی باید از ظرفیت فضای مجازی به نحو درست برای کسب آرا و نظر مردم استفاده کرد نه با پخش شایعه های حیرت انگیز زمینه نگرانی مردم را فراهم کرد.

این کارشناس ارشد سیاسی تصریح کرد: مردم ما به بلوغ سیاسی رسیدند و تحت هیچ شرایطی جوسازی ها و شایعه پراکنی زمینه ای برای نگرانی آنها فراهم نخواهد کرد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :