آخرین عناوین

يکشنبه 2 ارديبهشت 1403-18:53 کد خبر:131257

مدیر جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است

مدیر جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: طرح پتروشیمی میانکاله همه مجوزهای قانونی به‌ جز مجوز گاز را دریافت کرده و در صورت دریافت این مجوز به صورت رسمی امکان ساخت پتروشیمی را دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، امروز در حاشیه یکی از جلسات استانداری مازندران، از استاندار درباره وضعیت پتروشیمی میانکاله پرسیده شد که مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به جای استاندار به این پرسش پاسخ داد و اظهار داشت: در کمیسیون ماده 33 تصمیمی برای استرداد اراضی گرفته نشده، چون سرمایه‌گذار مجوز آب و برق را دریافت کرده و فقط مجوز گاز ندارد.

براساس این گزارش، مومنی در پاسخ به این نکته که طرح پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست را هم ندارد و نمی‌تواند اجرا شود هم گفت: هنوز که سرمایه‌گذار کار خود را شروع نکرده و چیزی نساخته که مجوز محیط زیست بگیرد!

مدیر جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به اینکه علف‌تراشی، فنس‌کشی، کاشت درخت و پیشتر نیز انتقال 4 کامیون سنگ به سایت پتروشیمی نشان می‌دهد که این طرح آرام آرام در حال اجراست، گفت: نه! ما خبر داریم که سرمایه‌گذار اقدامی در سایت میانکاله انجام نداده است، البته او سه سال فرصت برای اجرای طرح داشته که این مهلت اسفند 1403 به پایان می‌رسد، یعنی آن را تا درصدی که در موافقتنامه آمده، پیش ببرد و سرمایه‌گذار زرنگ‌تر از این حرفهاست و تمام مجوزها؛ مجوز ماده 26، 21 و ... را دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیر جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: وقتی می‌توان به طور قانونی از اجرای طرح میانکاله جلوگیری کرد که دولت سیزدهم مصوبه هیأت وزیران در خصوص احداث پتروشیمی میانکاله ( یا حسین‌آباد یا هر نام دیگری که منظور در اراضی فعلی باشد) را باطل کند و قوه قضاییه هم حکم قضایی مبنی بر استرداد اراضی ملی و مرتعی حسین‌آباد بهشهر را صادر و آن را به سرمایه‌گذار ابلاغ کند./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :