آخرین عناوین

سه شنبه 7 فروردين 1403-19:25 کد خبر:131002

قابل توجه دادستان محترم مرکز استان:

تاخیرهای وحشتناک هواپیمایی وارش و بازی با کلمات/ تاخیر یا تغییر توسط مدیران ایرلاین وارش!!

هواپیمایی وارش که لطف استاندار وقت مازندران سود سرشاری برده است متاسفانه با اوضاع نابسامان مدیریت ها بنوعی به شعور مسافران توهین می کند، از دادستان مرکز استان انتظار می رود برای حفظ حقوق شهروندی ورود کند.


به گزارش خزرتیترخبر، سید حمزه درواری رییس کانون کارفرمایان مازندران در خصوص مشاهدات خود ماجرای عجیب در هواپیمایی وارش می نویسد :

ماجرا از این قرار است که از روز ۲۵ اسفندماه تاخیرهای پروازهای هواپیمایی وارش آغاز شد، اوج این تاخیرها به روز ۲۹ اسفند ماه میرسد که فقط می توان از واژه وحشتناک برای آن استفاده کرد.

پرواز کیش به ساری که باید ۹:۴۵ می پرید با تاخیری حدود ۱۱ ساعت ، در ساعت ۸:۵۰ پرید.

سایر پروازها هم تاخیرهای بیش از ۵ ساعت در همان روز را تحمل کردند مانند پرواز ساری مشهد که ۶ ساعت تاخیر داشت.

وی گفت: من که  در تاریخ ۲۹ اسفندماه مسافر برگشت ساعت ۹:۴۵ دقیقه وارش از کیش به ساری بودم بی خبر از همه جا ، ساعت ۸ صبح در فرودگاه کیش حاضر شدم که در کمال ناباوری در مونیتور فرودگاه متوجه تاخیر اولیه ۱۰ ساعته شدم.

معترض شدم گفتند پیامک کردیم و این در حالی بود که پیامکی دریافت نکرده بودم، هتل را تحویل داده بودم و با کلی بار و چمدان در فرودگاه کیش حیران که با این ده ساعت چه کنم، ناچارا  با پرداخت هزینه، بار را به قسمت امانات فرودگاه تحویل دادم و ۸ ساعت علاف شدم، همه ی اینها تا جایی قابل تحمل بود ولی اینکه در آخرین روز سال بناچار پایان شب به دیار خود میرسی بسیار ناگوار بود.

متاسفانه هواپیمایی وارش که سود سرشاری از لطف استاندار وقت مازندران و متعاقبا  وزیر وقت راه کشور جناب آقای اسلامی در راه اندازی ایرلاین وارش برده مدت زمانی است ضعف ساختاری مدیریت وی عیان شده است که این قسمت مورد بحثم نیست و باید این را در کنار سایر اوضاع نابسامان مدیریت ها تحمل کرد، بلکه اهم مطلبم به پاسخ های مدیران وارش که بنوعی توهین به شعور مسافران است می باشد‌.

خانمی که مسئول ترافیک وارش در فرودگاه کیش بوده در پاسخ به اعتراضم که گفتم چرا برای من پیامک تاخیر نیامد، گفت : ایرلاین برای شما نباید پیامک کند بلکه آژانسی که به شما بلیط فروخته باید پیامک بزند ؟!!!!

به ایشان عرض کردم چرا برای پرواز رفت من ایرلاین پیامک زد و پیامک را نشانش دادم که ایشان در کمال ناباوری گفت: این پنل پیامکی وارش نیست !!!  وقتی که مدیر ترافیک وارش در کیش براحتی شماره پنل ارسال پیامک ایرلاینش را تکذیب میکند به نظر شما چه باید به ایشان گفت ؟

پرواز باید ساعت ۲۰ میپرید که باز با تاخیر ۵۰ دقیقه پرید.

حال در این موارد قوانین هواپیمایی کشوری چه می گوید.

قانون می گوید : اگر مراتب تاخیر قبل از ۷۲ ساعت به اطلاع مسافر نرسیده باشد ایرلاین باید هزینه هتل، همچنین پول بلیط را مسترد و معادل یک برابر آن را به عنوان غرامت به مسافر بپردازد.

خوشبختانه آقایی که جوانی خوش برخورد بوده و رییس ایستگاه وارش در کیش می باشد مطالب مدیر ترافیک وارش در کیش را رد کرد ولی در ادعایی جالب گفت: این تغییر پرواز بوده نه تاخیر ؟

به ایشان عرض کردم حتی اگر پیامک هم دریافت کرده باشم که به گفته ی شما شب قبل پرواز بوده ، چیزی بنام تغییر را ثابت نخواهد کرد بلکه همان تاخیر وحشتناک است، وقتی مسافری  با برنامه ریزی مشخص شده از شما بلیط می خرد را نمی توان شب قبل از پرواز با واژه تغییر بجای تاخیر شوکه کرد.!

مدیران محترم وارش  شما جای ما، وقتی که هتل شما برای تایم مشخصی رزرو شده باشد چگونه می توان دوباره رزرو آن را در روزهای پیک فعالیت هتل تمدید کرد ؟ اگر تغییر درست باشد چرا در مونیتور فرودگاه کیش به صراحت نوشته شده بود که پرواز تاخیر دارد ؟ و یا اینکه چرا کاپیتان پرواز شما ، از واژه تاخیر برای عذرخواهی استفاده کرد؟

یکی دیگر از ادعاهای توجیه رفع مسئولیت آقایان این است که پیامک زدیم، اگر چه پیامک باید قبل از ۷۲ ساعت باشد ولی جالب اینکه برای من پیامکی ارسال نشد، بررسی کردن دیدن ارسال نشد، چی جواب دادن ؟!!!

گفتن خطای باگ ارسال پیامک بود !!!!!

ببینید چه براحتی مسافران دستخوش رفتارهای تمسخر آمیز مدیران این ایرلاین شده اند؟ یعنی در این ایرلاین  یک پرسنل نباید مسئولیت داشته باشد  که بررسی کند که آیا این پیامک به تک تک مسافران رسید یا نه؟

برای پیگیری خسارت به دفتر اصلی شرکت در ساری مراجعه کردم متاسفانه نه مدیر ایرلاین حضور داشته و نه شخصی جانشین، شماره تماس دفتر تهران را دادند که تماس بگیرم که متاسفانه جوابی که گرفتم این بوده که پرواز چارتری بوده است ! در حالی که پرواز سیستمی بوده، واقعا این همه تناقض گویی در گفتار مدیران این ایرلاین تعجب آور و  تاسف برانگیز است ! یک ایرلاین و کلی تناقض در گفتار مدیرانش ....

از دیگر اجحافات این شرکت هواپیمایی دستکاری در ترکیب صندلی ها و افزایش تعداد آن است، همانند شرکت وارش ، شرکت هواپیمایی کیش ایر هم در مازندران خطوط پروازی به کیش داشته است. 

هواپیماهای هر دو شرکت بوئینگ 737  است، اگر خوانندگان محترم تجربه سفر با هردو ایرلاین را داشته باشند براحتی متوجه می شوند  که وارش برای سودجویی بیشتر تعداد ردیف های صندلی ها را تغییر داده و مسافران با مضیقه ساعات پروازی خود را تحمل می کنند؟

گمانم در این خصوص مطالبی که گفته شده ، از دادستان محترم مرکز استان انتظار می رود برای حفظ حقوق شهروندی اقداماتی را انجام دهد، من به عنوان یک شهروند پیگیر خسارت وارده خواهم شد و بر مسئولین نیز فرض است که برای حقوق عامه در حدود مسئولیتشان وارد عمل شوند./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :