آخرین عناوین

شنبه 4 فروردين 1403-15:5 کد خبر:130977

جدیدترین خبرهای انتظامی استان در سال جدید:

کاهش 65درصدي کشته شدگان حوادث رانندگي/دستبند قانون بر دستان اراذل و اوباش سابقه دار

رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا در قرارگاه نوروزي پليس استان از کاهش 65 درصدي کشته شدگان حوادث رانندگي از آغاز طرح نوروزي در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، جلسه قرارگاه تامين نظم و امنيت تعطيلات نوروز 1403 فرماندهي انتظامي استان مازندران پيش از ظهر امروز با حضور سرتيپ پاسدار حسين رحيمي رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا، هادي شيرزاد معاون بهداري کل فراجا، حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان مازندران ، حسين شريف پور معاون هماهنگ کننده استان، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي و فرماندهان انتظامي شهرستان ها به صورت وبيناري در سالن جلسات شهيد سليماني ستاد فرماندهي استان مازندران برگزار شد.

براساس این گزارش، در اين جلسه حسين رحيمي ضمن تبريک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن و آرزوي قبولي طاعات و عبادات  با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبري مبني بر "جهش توليد با مشارکت مردم" گفت : پيش از ظهر امروز، حسين رحيمي  رئيس پليس امنيت اقتصادي فراجا در جلسه قرارگاه تامين نظم و امنيت نوروز 1403مازندران با تبريک تقارن نوروز با بهار قرآن، اظهار کرد: امنيت بستر تمامي فعاليت‌هاي جامعه است و هر چقدر درصد امنيت، ارتقا يابد ساير بخش‌ها نيز با آسايش بيشتري فعاليت مي‌کند.

وي افزود: از ابتداي شروع طرح تامين نظم و امنيت نوروزي استان، افزايش 18درصدي تماس با پليس را شاهد هستيم و اين بيانگر باور مردم به پليس به عنوان يک مرجع و پناهگاه است.

رئيس پليس امنيت اقتصادي فراجا از ثبت تردد 15ميليون خودرو در محورهاي مواصلاتي مازندران و ثبت 703هزار شب اقامت در اين استان خبر داد و تصریح کرد:  ديروز 9درصد افزايش ورودي خودرو و مسافر به استان مازندران را داشتيم که با اين وجود شاهد کاهش 17درصدي سرقت ها و افزايش 70درصدي کشفيات در اين استان  هستيم.

رحيمي همچنين از کاهش 15درصدي حوادث رانندگي و کاهش 65درصدي کشته شدگان اين حوادث در محورهاي مواصلاتي استان از آغاز تعطيلات نوروزي نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : جاي بسي تقدير و تشکر از تلاش ها و زحمات خستگي ناپذير همکارانم در جاي جاي اين استان دارد.

رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا با اشاره به افزايش30درصدي کشفيات سلاح طي اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد: اين اقدامات در راستاي ارتقاي نظم و امنيت صورت گرفته است.

وي همچنين از افزايش 13درصدي برخورد با معتادان وخرده فروشان مواد مخدر طي اين ايام خبر داد و اظهار داشت : اسکان مسافران، مقابله با سرقت و کشف از جمله اقدامات طي اين ايام بوده  است و کشفي براي ما ارزشمند است که مالباخته به مال خود برسد که اين ميزان در مازندران از 2درصد به 24درصد افزايش يافته است.

رييس پليس امنيت اقتصادي فراجا وضعيت کشور وضعيت بسيار خوبي ارزيابي کرده و افزود : پليس با آمادگي و برنامه ريزي منسجم و اتخاذ تدابير ويژه در ايام تعطيلات نوروز فضاي امني را براي شهروندان و مسافران عزيز مهيا کرد.

حسن مفخمي شهرستاني، فرمانده انتظامي استان مازندران نيز در ابتداي اين نشست گزارشي از فعاليت ها و اقدامات قرارگاه نوروزي در استان را ارائه داد.

2 شرور سابقه دار در قائم شهر دستگير شدند

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري 2 شرور سابقه دار وعاملان رعب و وحشت شهروندان خبر داد و اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يک مورد شرارت در سطح شهرستان و ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان توسط 2 نفر از اراذل و اوباش سابقه دار بررسي موضوع را با فوريت در دستور کار خود قرار دادند.

وي گفت: ماموران انتظامي پاسگاه علي آباد پس از انجام تحقيقات ميداني و اشرافيت اطلاعاتي موفق شدند ، يکي از عوامل ناامني را شناسايي و در کمتر از 12 ساعت در يک عمليات موفقيت آميز و ضربتي وي را با  همدستش دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر با بيان اينکه متهمان در تحقيقات اوليه پليس به بزه ارتکابي اعتراف و علت و انگيزه خود را اختلافات شخصي اعلام کردند، بيان داشت: در همين راستا دو خودرو توقيف و در بازديد از خودرو متهمان يک قيضه اسلحه به همراه چند چاقو و قمه کشف و متهمان پس از تشكيل پرونده نيزتحويل مرجع قضائي شدند.

خادمي در پايان تاکيد كرد: پليس با هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم و امنيت عمومي به شدت برخورد کرده و اجازه نخواهد داد عده اي هنجارشکن با اعمال مجرمانه، نظم عمومي جامعه را برهم بزنند.

دستبند قانون بر دستان اراذل و اوباش سابقه دار

همچنین براساس این گزارش، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري يکي از اراذل و اوباش سابقه دار که با شيوه هاي مختلف موجب سلب آسايش شهروندان شده بود، خبر داد و  گفت: ماموران در پي دريافت خبري هاي متفاوتي مبني بر ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان به شيوه هاي مختلف توسط يکي از اراذل و اوباش سابقه دار، موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي با اشاره به اشرافيت اطلاعاتي ماموران و شناسايي مخفيگاه متهم در يکي از روستاهاي شهرستان همجوار، افزود: ماموران پس از انجام هماهنگي هاي قضايي در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي، اين متهم فراري را دستگير کردند.

حسين زاده اظهار داشت:ماموران پس از تشکيل پرونده  متهم  دستگير شده را تحويل مرجع قضايي دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد در پايان گفت: پليس با اشرافيت ،پوشش اطلاعاتي کامل، رصد و پيگيري شبانه روزي و حضور به موقع خود در محل حوادث ، به هيچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

کشف روغن موتور و فيلتر روغن سرقتي ميلياردي در ساري

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي ساري، از دستگيري يک سارق حرفه اي و کشف روغن موتور و فيلتر روغن سرقتي به ارزش يک ميليارد ريال خبر داد و اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر وقوع يک فقره سرقت از يکي از مراکز فروز روغن صنعتي خودرو و تجهيزات مربوط به تعويض روغن ،بررسي موضوخ در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي با شناسايي مخفيگاه يک سارق حرفه اي گفت: ماموران کلانتري 11ساري پس از هماهنگي قضايي طي يک اقدام غافلگيرانه متهم را دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش مقادير زيادي روغن موتور و فيلتر روغن سرقتي به ارزش يک ميليارد ريال را کشف کردند.

 حسن زاده در پايان خاطرنشان کرد: در اين خصوص پرونده اي تشکيل و متهم به دستور مقام قضائي به زندان معرفي شد.

کشف خودروي سرقتي اوراق شده از منزل سارق کهنه کار

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري يک سارق سابقه دار و کشف يک دستگاه خودروي سرقتي اوراق شده از منزل وي خبر داد و گفت: در پي اعلام وقوع سرقت يک دستگاه خودروي سواري در شهر آمل، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با انجام تحقيقات پليسي يک متهم سابقه دار و فرزندش که همدست وي بود را شناسايي  و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه هر دوي آنها را در منزلشان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اينکه خودروي سرقتي به صورت اوراقي در خانه متهم کشف شد، ياد آور گرديد: متهم که از اراذل سابقه دار شهر آمل نيز مي باشد، پس از تشکيل پرونده به اتفاق همدستش براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

کشف اموال سرقتي يک ميليارد و 500ميليوني شهرداري بابل

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي بابل از دستگيري 2 متهم و کشف اموال شهرداري اين شهر به ارزش يک ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.

علي داداش تباردر تشريح اين خبر گفت: عوامل گشت انتظامي کلانتري اميرکلا اين فرماندهي باگشت زني هاي هدفمند در تاريکي شب به يک خودروي وانت در حال جابجايي تجهيزات تير چراغ برق کنار خيابان،متعلق به شهرداري مشکوک و بلافاصله آن را توقيف کردند.

وي از کشف مقادير زيادي لوازم برقي و تجهيزات متعلق به چراغ برق و روشنايي معابر عمومي از داخل خودروي توقيفي خبر داد و افزود: ماموران هر  2  متهم را دستگير و در بازجويي و بررسي هاي خود پي بردند که متهمان از سارقان سابقه دار مي باشند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل بيان داشت: ماموران کلانتري اميرکلا متهمان را پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و خودروي آنها را به پارکينگ پليس هدايت کردند.

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقيف يک خودروي نيسان خبر داد و افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران کلانتري15 در يکي ازمسيرهاي حوزه استحفاظي به يک خودروي نيسان حامل چوب مشکوک شدند.

عبداله حسن زاده اظهار داشت: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.

به گزارش خزرتیترخبر، حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند./خبر پلیس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :