آخرین عناوین

دوشنبه 28 اسفند 1402-16:51 کد خبر:130939

فرمانده فراجا مازندران خبر داد:

بخشودگی سربازان فراری و غایب/برخورد قاطع با هنجارشکنان و ارازل و اوباش

فرمانده فراجا مازندران با اعلام اینکه برای مشمولان غایب و فراری که دواطلبانه خود را معرفی نمایند ، تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده است، افزود: این مشمولان هم دوران آموزشی و هم دوران خدمت سربازی را در حوزه مازندران سپری خواهند کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، حسن مفخمی شهرستانی در آخرین نشست خبری با رسانه های حوزه فراجای مازندران با بیان اینکه مشمولان غایب و فراری که داوطلبانه به این نیرو مراجعه نمایند، مورد بخشش ویژه قرار خواهند گرفت، اظهار داشت:این گروه از مشمولان دوران آموزشی خود را در مرزن آباد و سپس دوران خدمت خود را در سطح استان سپری خواهد نمود و به دستگاه قضایی بابت غیبت معرفی نخواهند شد.

وی گفت: بیش از 200 هزار پرونده در کلانتری ها و پاسگاه ها تشکیل  شده است و در پاسخ به استعلام پزشکی قانونی 38 هزار مکاتبه ارسال و 33 هزار مکاتبه دریافت شد.

فرمانده انتظامی مازندران از ارائه خدمات بدرقه متهمان و زندانیان به میزان 61 هزار نفر خبر داد و افزود: ماموران پلیس پیشگیری سارقان مامورنما را که با البسه پلیس و با استفاده از سلاح و تجهیزات پلیسی از مردم اخاذی و سرقت می کردند شناسایی و یکی از این افراد را به هلاکت رسانده و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.

وی خطاب به افرادی که قصد هنجارشکنی و تخلفات حادثه ساز در ایام تعطیلات نوروز 1403 را دارند، هشدار داد: در صورت بروز هرگونه تخلفات حادثه ساز و هنجارشکنی در جاده ها، خودروها به دو صورت ساعتی و یا تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه استان مازندران مقصد سفر اغلب گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات نوروز و در روزهای پایانی هفته در طول سال از اقصی نقاط کشور است، افزود: در طول سال جاری بیش از 586 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان توسط دوربین های تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی از کاهش 2 درصدی فوتی ها و 13درصدی مجروحین در حوادث رانندگی برون شهری خبر داد و گفت: در طی این مدت شاهد افزایش 60 درصدی اعمال قانون در محورهای برون شهری هستیم  و در حوزه درون شهری نیز شاهد کاهش 5 درصدی فوتی ها و افزایش 2 درصدی مجروحین حوادث رانندگی هستیم .

مفخمی همچنین به افزایش خدمات پلیس راهور استان در حوزه های مختلف خدماتی اعم خدمات شماره گذاری و نقل و انتقال خودروها، صدور گواهینامه ، تعویض پلاک خودروهای مزایده ای و وارداتی خبر داد و افزود: بیش از 10 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در پارکینگ ها و 2 هزار خودرو تعیین تکلیف شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه 174 جلد گواهینامه به علت حد نصاب نمره منفی ضبط شد، اظهار داشت: در همین ارتباط بیش از 851 جلد گواهینامه رانندگی افرادی که از مواد مخدر و داروهای روانگردان استفاده کرده اند، ضبط شد.

مفخمی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، از اعمال مقررات و قوانین مرتبط با این ماه در حوزه اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: مراکز پذیرایی که قصد فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان را دارند باید مجوزهای لازم را از اماکن اخذ کنند.

وی همچنین  گفت: از 74 هزار و 878 واحد صنفی در سال 1402 بازدید شد، که در حوزه اخطار پلمب 218 درصد، در حوزه پلمب واحدهای صنفی متخلف 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته ایم.

فرمانده فراجا مازندران با اشاره به اینکه وقوع سرقت ها در استان به دغدغه ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده بود، اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس های تخصصی در استان و انتظامی شهرستان ها در سال جاری شاهد کاهش وقوع سرقت ها در حوزه های سرقت منزل، سرقت احشام ، سرقت مغازه و سرقت خودرو بوده ایم .

مفخمی شهرستانی کاهش 30 درصدی سرقت مغازه و کاهش 15 درصدی سرقت احشام را از دیگر موضوعات قابل توجه در مهار سرقت ها عنوان کرد و گفت: در سال 1402 نسبت کشف به وقوع سرقت ها 36 درصد افزایش داشته است و تلاش ما بیشتر بر این است که اموال سرقت شده به دست صاحبان آن برسد.

وی از بازگشت اموال مسروقه به بیش از 1881 مالباخته در سال 1402 خبر داد و افزود: بیش از 18 هزار و 403 سارق در حوزه سرقت های مهمه شناسایی ، دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

مفخمی با اشاره به تعریف کمربندی امنیتی برای پیشگیری از سرقت سارقان غیر بومی طلاجات در استان، گفت: با اقدام هوشمندانه پلیس در سطح استان خیلی از باندها قبل از ورود به استان شناسایی و دستگیر شدند که یکی از مهمترین این اقدامات شناسایی و انهدام باند سارقان مسلح در درگیری با ماموران پلیس در شهرستان نکا بوده است.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی سرقت خودرو در استان، تصریح کرد: اغلب خودرهایی که مورد سرقت قرار می گیرند خودرهای مدل پایین، موتورسیکلت ها و خودروهایی است که از ایمنی کافی برخوردار نیستند که 447 خودروی سرقتی در سال جاری در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افزایش 16 درصد قتل ها در استان بوده ایم، تصریح کرد: اما کلیه قتل های به وقوع پیوسته در استان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی همه قتل ها کشف شد.

مفخمی با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی قاچاق، گفت: در طول سال جاری 1990 تن انواع چوب آلات جنگلی کشف شد و3 باند که در قطع درختان و قاچاق چوب آلات فعالیت داشته اند ، منهدم شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی بیش از 30 هزار میلیارد ریال از پرونده ها کشف و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جرایم مختلف اقتصادی اعم از پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، احتکار، زمین خواری و… شاهد افزایش 10 درصدی دستگیری ها هستیم.

فرمانده فراجا مازندران از اجرای حکم جلب و دستگیری 49 هزار و 527 متهم از سوی پلیس پیشگیری استان خبر داد و گفت: طرح امنیت محله محور از جمله طرح های پلیس در سطح شهرستان های استان بوده که نقش مهمی در ارتقای امنیت عمومی جامعه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت های عملیاتی پلیس ارائه خدمات انتظامی در بخش مرکز فوریت های پلیسی 110 است که در طول سال 1402 بیش از 2 میلیون و 418 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی داشته اند که از این میزان تماس، یک میلیون و 171 هزار تماس عملیاتی شد.

این مقام انتظامی همچنین به ارائه خدمات پلیس آگاهی به شهروندان در حوزه های مختلف سوء پیشینه، احراز اصالت خودرو و موتورسیکلت، بررسی صحنه جرم، بررسی ادله الکترونیک،اشاره کرد و افزود: بیش از 13 هزار خدمت در این حوزه ها به مردم استان ارائه شد.

مفخمی از کشف 3 تن و 525 کیلو گرم انواع مواد مخدر و انهدام 59 باند تهیه وتوزیع مواد مخدر خبر داد و افزود: 6248 خرده فروش موادمخدر، 15 هزار و 710 متهم به موادمخدر، 6724 معتاد متجاهر در حوزه ماده 15 و 2154 معتاد متجاهر در حوزه ماده 16 دستگیر و جمع آوری شدند.

وی با اشاره به عملیات ضربتی پلیس در شهرستان نکا از کشف بیش از 100 کیلو گرم تریاک و هلاکت قاچاقچی موادمخدر در درگیری با ماموران پلیس خبر داد و افزود: مواد مخدر خط قرمز پلیس بوده و پلیس با سوداگران مرگ برابر قانون مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

مفخمی با اشاره به افزایش 7 درصدی جرایم سایبری در سطح استان گفت: برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در طول سال 1402 افزایش 62 درصدی داشته است و در حوزه کشفیات جرایم سایبری نیز شاهد افزایش 108 درصدی و دستگیری 1573 متهم در این حوزه هستیم.

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده فراجا مازندران در پایان سخنانش، با اعلام اینکه تمام هدف و برنامه های ما کسب رضایت مردم و فراهم کردن امنیت و لحظات خوش برای هم میهنان می باشد، تصریح کرد: این اهداف بدون همکاری وهماهنگی مردم کشورمان با این نیرو مقدور نخواهد بود.

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :