آخرین عناوین

يکشنبه 20 اسفند 1402-14:17 کد خبر:130850

معاون هواشناسی مازندران هشدار داد:

باران و سرما در راه مازندران

هواشناسی با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، بارش باران و برف و همچنین سقوط بهمن در مناطق مختلف مازندران هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی روز یکشنبه با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی، زمان فعالیت این سامانه را از بامداد دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری و منطقه اثر آن را نیز در مناطق مختلف مازندران اعلام و پیش بینی کرد که آسمان استان در طی این مدت با بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، کاهش دما و وزش باد به نسبت شدید موقتی همراه خواهد بود.

برپایه این گزارش، هواشناسی احتمال آبگرفتگی معابر به صورت نقطه‌ای‌ و محلی در مناطق ساحلی و جلگه ای و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی را نیز کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد و احتمال سقوط بهمن را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی در این اخطاریه علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از صعود به ارتفاعات در طی این مدت، به شهروندان نیز توصیه کرد در هنگام تردد در محورهای کوهستانی به ویژه گردنه های برف گیر، جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و از مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی اطمینان حاصل کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری، از شب ابری و از سمت غرب استان به تدریج با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه ابری و سرد با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد به نسبتا شدید موقتی و در روز سه شنبه ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش پراکنده برف و به تدریج با کاهش ابر پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۱۵.۹ و کیاسر با ۸.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۸درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان می دهد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :