آخرین عناوین

جمعه 13 بهمن 1402-17:43 کد خبر:130479

چشم آقای رئیسی روشن!!

به لطف ناکارآمدی خانم مدیر کل رقم خورد/بی انگیزگی ساختاری و انصراف از ادامه ی خدمت!

به لطف ناکارآمدی خانم مدیر کل بیش ۲۰ کارمند باسابقه و دارای تجارب ارزشمند، با اعلام انصراف کتبی خود از ادامه ی خدمت خواهان خروج از این دستگاه شده اند!!


به گزارش خزرتیترخبر، سرمایه اصلی  و بی چون و چرای کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی دولتی، غیر دولتی و خصوصی منابع انسانی آن است.

کلمه ی منابع انسانی بار معنایی بالایی دارد و از سویی دیگر مقدس و قابل احترام می باشد علت آن هم تغییر در نحوه ی نگرش به منابع انسانی و کارکرد آنان فرای پرداخت حقوق و نیروی کار، به عنوان سرمایه ارزشمند فکری، تخصصی، پویا، قابل رشد و اثرگذار در مدیریت و برآیند سازمانی  است.

این‌ مفهوم نشان ‌می دهد نمی توان منابع انسانی را با رویکرد  سرمایه کمی و دارای ارزش ریالی صرف نگریست بلکه حوزه مدیریت هر سازمانی زمانی می تواند در استراتژی های تبیین شده ی خود موثر و موفق عمل نماید که به نیروی انسانی خود به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان که قابل جایگزینی نیست بنگرد و جهت حفظ و بقای این سرمایه مهم، انگیزه، توانمند سازی و مهم تر از همه رضایتمندی شغلی را در میان منابع انسانی تقویت ‌نماید.

موضوعیت مهم فوق بر هیچ مدیر توانمند، آگاه، متخصص و اندیشمندی پوشیده نیست و هر ساختار رهبری و مدیریتی که این مهم را با رویکرد بی تدبیری و بی توجهی دنبال کند بی شک جایی در ساختار معنوی، پویا و رو به جلوی نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ندارد، زیرا می داند که تبعات این بی حکمتی مستقیما در میان آحاد مردم  و کارمندان به شکل بی اعتمادی اجتماعی و کاهش مشارکت اجتماعی خود را نشان خواهد داد.

حال این رویکرد بی تدبیراته و ناکارآمدی مدیریتی در یکی از دستگاه های اجرایی استان به وضوح در حال رخ دادن است و مدیریت خصمانه و به دور از نگاه مدبرانه و انسانی موجب کاهش برآیند انگیزگی شغلی در میان کارمندان و ایجاد روحیه بی انگیزگی شغلی به صورت حاد شده است، به گونه ای که قریب به ۲۰ کارمند باسابقه و دارای تجارب ارزشمند که به عنوان سرمایه اجتماعی این سازمان منظور می گردند اینک با اعلام انصراف کتبی خود از ادامه ی خدمت خواهان خروج از این دستگاه شده اند!!

سوال اینجاست این بی‌انگیزگی شغلی که ماحصل  مدیریت ضعیف و به دور از حفظ شان انسانی نیروهای شاغل است ادامه یابد چه بر سر این سازمان مهم که دست برقضا یک نهاد حمایتی است خواهد آمد؟!!!

چرا دستگاه های نظارتی و امینی با وجود هشدارهای قبلی در خصوص تخلفات و ناکارآمدی های پی در پی این نهاد به جدیت به این موضوعات ورود نکرده است و اگر این پایش و نظارت و بررسی انجام شده است؟!! چرا همچنان شاهد قصور مدیریتی در این نهاد هستیم ؟!!

به گزارش خزرتیترخبر، نهادی که با ملقب شدن به پرحاشیه ترین دستگاه دولتی در استان به سبب انتصابات به دور از منطق و خارج از ضوابط و حواشی حوزه برخی معاونت ها و ...، به استخوان لای زخم، دلسوزان نظام و انقلاب تبدیل شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :