آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1402-21:27 کد خبر:130378

ویژه ‌خواهی یا مولدسازی ؟

آقای استاندار لطفا حواستان به فروش زمین های جهاد دانشگاهی باشد !

مدیران جهاد دانشگاهی استان در سکوت اقدام به آگهی فروش برخی زمین های مازاد برابر طرح مولدسازی کردند که البته به ‌نظر می‌آید، قرار نیست ارقام زمین های مورد نظر پس از فروش در استان هزینه شود.


به گزارش خزرتیترخبر، بارها از مدیران ارشد کشور، از رییس ‌جمهوری و معاون اول شنیدیم که هدف از ایده مولد سازی که از نام آن پیداست، تبدیل دارایی‌های مازاد و غیرمنقول برای به جریان انداختن طرح‌های نیمه‌ تمام و ایجاد ارزش افزوده در همان شهر یا استان است و اساساً قرار نیست از این طرح، استفاده شود تا سرمایه‌ای را از استانی خارج کنند یا به نوعی حق و حقوق عمومی مردم یک منطقه در این فرایند تضییع شود.

براساس این گزارش، یکی از نمونه‌های مولد سازی موثر و قابل تحسین طی چند ماه گذشته، در اداره‌ کل پزشکی قانونی استان مازندران اتفاق افتاد که پس از اخذ مجوزهای لازم ساختمان مازادی که در یکی از شهرستان های استان وجود داشت را به رقمی حدود 40 میلیارد ریال در مزایده به فروش رساند و رقم آن نیز به حساب پیمانکار واریز شد و پس از آن بلافاصله، کلنگ احداث ساختمان اداری پزشکی قانونی نکا - نکا فاقد اداره پزشکی قانونی بود و کارکنان این مجموعه در ساختمان نظام پزشکی این شهرستان، به‌ عنوان مستأجر به فعالیت خود مشغولند- بر زمین زده شد و هم‌اکنون ساخت ساختمان پزشکی قانونی نکا در سایت اداری این شهرستان ادامه دارد و مراسم کلنگ‌زنی نیز با حضور مدیران شهرستان و فعالان رسانه در شفافیت کامل انجام شد.

برابر برخی اطلاعات رسیده اما، جهاد دانشگاهی مازندران اقدام به آگهی فروش برخی زمین های مازاد برابر طرح مولدسازی کرد در حالی‌که به ‌نظر می‌آید قرار نیست ارقام مورد نظر پس از فروش در استان مازندران هزینه شود آن هم در شرایطی که این دستگاه، نیازهای فوری بسیاری در استان مازندران دارد.

نکته مهم دیگر این‌که مدیران جهاد دانشگاهی در سکوت اقدام به این کار کردند و کسی نمی‌داند رقمی که از این مزایده ها، تحصیل خواهد شد برای کدام طرح و در کدام استان هزینه خواهد شد و بیم تبانی و سوءاستفاده‌های احتمالی هم وجود دارد.     

سیدمحمود حسینی‌پور از یک سو استاندار و نماینده عالی دولت در استان است و از دیگر سو،  پیگیر مطالبات و دغدغه‌های مردم استان برعهده اوست و امروز باید این موضوع را پیگیری کند و به مردم و افکار عمومی گزارش بدهد که اگر قرار است ارقام ریالی  این مزایده، از استان خارج شود، در کدام کارگروه چنین تصمیمی گرفته شد و آیا این تضییع حقوق آشکار مردم مازندران نیست که با هزار و یک مشکل، دست و پنجه نرم می‌کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند  و اگر قرار است این مبلغ در استان هزینه شود، در کدام طرح عمرانی قرار است هزینه شود تا نگرانی مردم مرتفع گردد ؟!

بخشی از زمین‌هایی که جهادانشگاهی در سکوت خبری از نحوه هزینه کرد منابع حاصل از مولد سازی اقدام به فروش آن کرده ، اراضی کشاورزی در چپکرود واقع در شهرستان جویبار است، زمین‌های 6، 17 و 80 هکتاری که تاکنون با تصدی‌گری جهاد دانشگاهی مازندران، به اقدامات کشاورزی و پژوهشی اختصاص داشت که نگرانی ها از احتمال  خروج منابع حاصله از استان و هزینه کرد در دیگر استان‌های وجود دارد .

از استاندار مازندران و نمایندگان انتظار می رود با فوریت ورود کنند و پول مولدسازی را از استانی خارج نکنند که به بیان صریح حسینی‌پور، بیش از سه هزار طرح نیمه‌ تمام دارد و بسیاری از این طرح‌ها، به‌ خاطر کمبود منابع مالی و اعتباری توقف کردند و بعضاً تا دو دهه عمر دارند و هنوز راهی دراز تا افتتاح آنان باقی مانده است.

از سید محمود حسینی پوراستاندار مازندران انتظار می رود ، با حساسیت بالا ، ضمن بررسی موضوع، به افکار عمومی صادقانه و شفاف پاسخ بدهد که چرا و چگونه پول حاصل از املاک جهاد دانشگاهی قرار است بدون سرو صدا و به دور از شفافیت، از استان مازندران خارج شود؟

از سویی با توجه به حضور یک مدیر غیر بومی بر مسند این مجموعه که به نظر می رسد در بخشی از پازل پروژه فروش زمین هایی این چنینی قرار می گیرد و قطعا با پایتخت نشینان هماهنگی لازم را دارد ، خود بر نگرانی ها می افزاید و دغدغه خروج منابع مالی حاصل از فروش این زمین ها به خارج از استان را بیشتر و بیشتر می کند .

به گزارش خزرتیترخبر، بدون تردید لازم است استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت از جهاد دانشگاهی بخواهد طرح خود را برای هزینه کرد مبالغ حاصل از فروش این زمین ها را به صورت شفاف اعلام کند، تا مردم مازندران بیش از این نگران خروج منابع استان به تهران و دیگر استان های کشور نباشند./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :