آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1402-19:29 کد خبر:130375

رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران تاکید کرد:

از مسئولان پزشکی مازندران شکایت می کنیم!!!

رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران،رئیس بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی بیمارستان شکایت می‌کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر، « از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی بیمارستان شکایت می‌کنیم»،«سلامت بیمار در تمام بیمارستان‌ها باید اولویت نخست پزشک و پرستاران باشد»،«به عنوان نماینده بیماران تالاسمی خواستار ورود دستگاه قضا به پرونده هستم»، این‌ها بخشی از صحبت‌های رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران است که به خاطر از دست دادن یکی دیگر از بیماران به دلیل کوتاهی مسئولان ذیربط به خبرگزاری ما گفته شد.

*به بهانه کمبود پرستار با تعطیلی شیفت عصر خونگیری روبرو شدیم

به گفته رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران محمد علیزاده، بعد از جابجایی بخش تالاسمی به ساختمان تازه ساخت بیمارستان رازی وضع رسیدگی به تالاسمی‌ها بهتر که نشد هیچ، به بهانه کمبود پرستار با تعطیلی شیفت عصر خونگیری روبرو شدیم و همین مسئله مشکلات زیادی را برای بیماران تالاسمی به وجود آورد.

محمد علیزاده افزود: بارها و بارها مخالفت خودم را به صورت شفاهی به ریاست، مدیریت بیمارستان و سرپرستار بخش اعلام کردم، حتی با جمع کردن امضا و مکاتبه با دانشگاه خواستیم اوضاع بهتر شود اما هر چه کردیم به در بسته خورد و نتیجه‌ای نداشت.

بسیاری از بیماران تالاسمی بزرگسال سال‌ها است که از مشکلات دارویی و عوارض ناشی از کمبود دارو به عارضه قلبی دچار شدند و رنج می‌برند، رئیس انجمن تالاسمی شهرستان قائمشهر در این رابطه می‌گوید: این افراد در روز خونگیری باید دو واحد را به آهستگی و در مدت زمان حدود ۶ ساعت تزریق کنند که به دلیل تعطیلی شیفت عصر به اجبار یا تک واحد تزریق می‌کردند یا سرعت خونگیری را افزایش می‌دادند و این کار باعث ایجاد عوارض جبران‌ناپذیری در بیماران تالاسمی می‌شد.

*بی‌توجهی مسئولان ذیربط به وضعیت خونگیری بیماران تالاسمی

رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: سلامت بیمار در تمام بیمارستان‌ها باید اولویت نخست پزشک و پرستاران باید باشد و وجود همه هشدارها ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر درمان دانشگاه، ریاست بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی به این مورد بی‌توجه بودند و به عنوان نماینده بیماران تالاسمی خواستار ورود دستگاه قضا به پرونده هستم.

 نامه سرگشاده انجمن تالاسمی ایران

وی در ادامه به فوت یکی از بیماران تالاسمی قائمشهر اشاره کرد و گفت: مرحوم مهدی رحمانی کفشگری حدود یک ماه قبل با وجود تمام گرفتاری‌های کاری با حال نامساعد و هموگلوبین پایین ساعت ۱۲ ظهر وارد بخش تالاسمی بیمارستان رازی و خواستار تزریق خون شد، ولی سرپرستار بخش به بهانه تعطیل شدن بخش در ساعت ۱۴:۱۵ به گواه شاهدان عینی از انجام مراحل درمانی بیمار ممانعت به عمل آورد و مرحوم بدون تزریق خون بخش را ترک و مراتب را به بنده و آقای دکتر صادقی، رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی قائمشهر گزارش و وضعیت بد جسمانی و قلبی خود را توضیح داد.

علیزاده اضافه کرد: با افزایش اعتراضات و جمع‌آوری امضای معترضان مراتب را طی نامه‌ای به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام و خواستار برگرداندن شیفت عصر به چرخه درمان و خونگیری عزیزان تالاسمی شدیم که تا امروز نتیجه‌ای نداشت.

نامه انجمن تالاسمی ایران

 

 

*خواستار برقراری هر چه سریع‌تر شیفت عصر به روال قبل هستیم

پس از شنیدن خبر فوت مرحوم رحمانی که دبیر پرورشی، مداح و قاری ممتاز شهرستان بود، ما تنها دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران بیمارستان رازی قائمشهر را مسئول می‌دانیم و قبل وقوع اتفاق ناگوار دیگر برای اعضای تحت پوشش خود خواستار برقراری هر چه سریع‌تر شیفت عصر به روال قبل هستیم.

علیزاده با بیان مطالب بالا تأکید کرد اگر به این خواسته ما رسیدگی و وضعیت موجود اصلاح نشود، مراتب را از طریق وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خزرتیترخبر، سال‌ها است که بیماران تالاسمی با مشکلات پیچیده‌ای از قبیل کمبود دارو، فرانشیز دارو،رسوب دارو و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز کسی به داد این قشر مظلوم نرسیده است./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 7 بهمن 1402-21:47


    چرا پزشکان دندان پزشکی در درمانگاه تامین اجتماعی بدون بی حسی جهت کشیدن وپرکردن دندانها کار انجام میدن و درخواست امپول بی حسی ازانها میشه میگن تامین اجتماعی به ما نمیده وباید درد را تحمل کنید کسی مشکل قلبی یا تنگی نفس داشته باشه منجربه فوت بشه چکسی جوابگوست . دندانپزشکی زیرنظرتامین اجتماعی بهشهربدون بی حسی ومیگویدبه مادارو بی حسی نمیدن لطفا پیگیری لازم درغیراینصورت به وزارت بهداشت کشور شکایت میشود