آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1402-19:26 کد خبر:130372

مدیركل پزشكی قانونی مازندران مطرح کرد:

نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه به مراكز پزشكی قانونی

مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت: نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع طی ۹ ماه امسال در استان را ۱۵ هزار ۷۱ نفر (۹۷۷۷ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش، وی بیان کرد: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با ۲ هزار و ۸۹، بابل با هزار و ۴۹ و نوشهر، چالوس با هزار و ۵۸۷ و  نفر و كمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۷۸  نفر ثبت شده است.

مدیركل پزشكی قانونی مازندران تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار، مرداد با هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار و ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار و ۴۷۶ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

عباسی با تاكید بر اینكه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است ، بیان كرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می‌شود كه براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشكلات فی‌مابین را حل و فصل كنند./پزشکی قانونی مازندارن

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :