آخرین عناوین

سه شنبه 26 دی 1402-15:5 کد خبر:130299

پاک کردن صورت مسئله مازوت سوزی در مازندران به روش سازمان محیط زیست!!!

مازندرانی‌ها در محاصره عوامل سرطان‌زا

از مسئولان ارشد استان توقع داشتیم که به هیچ وجه اجازه مازوت سوزی را ندهند اما به شیوه ای بسیار زیبا صورت مسئله را با ترکیباتی نظیر، مازوت با آلودگی کمتر پاک کرده اند.


به گزارش خزرتیترخبر، نیروگاه نکا مدت‌هاست مشغول مازوت سوزی است و این ماجرا توجه کمتر کسی را در کشور جلب کرده چون به لطف آفرینش الهی مازندران در جغرافیایی ویژه و مرطوب قرار گرفته و آلودگی در آن به شدت و وضوح تهران، اراک، اردکان، تبریز یا مشهد دیده نمی‌شود.

براساس این گزارش،اما دیده نشدن به معنای وجود نداشتن نیست و درحالی‌ که مازندرانی‌ها به خصوص در شرق و مرکز این استان سر به آسمان فراز کرده و نفسی عمیق می‌کشند، مشغول فروبردن عاملی سرطان زا هستند که در کنار دیگر عوامل سرطان‌زا در استان - نظیر آلودگی خاک حاصل از فاضلاب که به میوه و سبزیجات سرایت می‌کند، آلودگی ماهیان به دلیل ورود فاضلاب به دریا و البته آلودگی حاصل از سموم کشاورزی - مازندرانی‌ها را محاصره کرده است.

حالا و به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در کارگروه بررسی وضعیت آلودگی هوا مقرر شد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیگیر تامین مازوت کیفی با آلودگی کمتر به استان شود.

این هم نمونه دیگری از نوآوری‌های دولت صادق‌الوعد است که قرار بود مملکت را برایمان بدل به بهشت کند، اما نهایتا می‌تواند اندکی از آتش جهنم بکاهد.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که وضعیت محیط زیست مازندران در دو سال اخیر نه ‌تنها بهتر نشده، بلکه برخلاف گذشته بسیاری از آمارها از مردم پنهان می‌شوند.

هرچند نمی‌توان بیماران سرطانی را از دید جامعه پنهان کرد، لکن بعید نیست به زودی دولت دلیل افزایش سرطان در استان را به گردن دولت قبل یا دشمن خارجی بیاندازد، روشی که در اکثر موارد به کار گرفته و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی می‌کند.

کافی است سری به تجن و تالار و هراز بزنید تا وضعیت اسفناک آلودگی رودخانه‌های استان را به نظاره بنشینید، یا حتی دوری درشهرهای استان زده و از نزدیک شرایط بغرنج زباله‌ را مشاهده کنید.

اگرچه مازندران هنوز به نقطه فوق خطرناک تهران و اصفهان و اهواز نرسیده اما ادامه این روند مسیر بدبختی را کوتاه‌تر از آنچه تصور می‌شود، خواهد کرد.

توقع این بود که مسئولان ارشد استان به هیچ وجه اجازه مازوت سوزی را ندهند، نه اینکه صورت مسئله را با ترکیباتی نظیر "مازوت با آلودگی کمتر" پاک کند.

به گزارش خزرتیترخبر، بحران‌های زیست محیطی که تا یک دهه پیش به نظر می‌رسید فرسنگ‌ها با ما فاصله دارند، حالا بالای سرمان خیمه زده‌اند و آنچه نباید رخ می‌داد، رخ داده است، از اینجا به بعد تنها کاری که می‌توان کرد کنترل فاجعه است. کاری که مطلقاً تلاشی برای تحقق آن در مدیریت ارشد مازندران و نهادهای مربوطه دیده نمی‌شود./عبارت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 27 دی 1402-9:31


    باور کنید نمی شود از حیوانی که نر شیر گرفت :
    از مدیر محیط زیست مازندران چیزی در نمیاد
    بی کفایت ترین ، مدیر محیط زیست