آخرین عناوین

چهارشنبه 20 دی 1402-17:57 کد خبر:130215

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اعلام کرد:

آتش سوزی جنگل‌های نور مازندران پس از ۳۰ ساعت خاموش شد

بخشی از جنگل هلیک بن بخش چمستان نور حوالی ساعت ۹ صبح روز گذشته آتش گرفت پس از ۳۰ ساعت امروز خاموش شد.


به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری گفت:بخشی از جنگل مناطق مرتفع صخره ای موسوم به (جنگل هلیک بن) بخش چمستان نور حوالی ساعت ۹ صبح روز گذشته آتش گرفت که این آتش پس از ۳۰ ساعت امروز مهار و خاموش شد.

 براساس این گزارش، در پی وقوع این آتش سوزی در روز گذشته دست کم ۹ گروه واکنش سریع در قالب دست کم ۷۰ نفر اعم از نیروهای مردمی، یگان حفاظت، همیاران طبیعت برای اطفای حریق به محل وقوع آتش سوزی حضور پیدا کردند.

صادق طهماسب پور اظهار داشت : با وجود آنکه اواخر روز گذشته به علت پیشروی سطح آتش سوزی ناشی از وزش باد شدید، شیب تند، سخت گذر بودن مسیر و ضعف توانایی نیروها در مهار حریق درخواست یک فروند بالگرد از ستاد مدیریت بحران استانداری شد منتهی این پیگیری نتیجه نداد و در نهایت نیروها با کمترین امکانات و ابزار سنتی مانند بیل و کلنگ موفق به مهار و خاموش کردن آتش از سوی احوالی ساعت ۱۴ امروز شدند.

این مسئول اظهار کرد: در زمان حاضر آتش حدود ۱۰ هکتار از بهترین رویشگاه های ارزشمند این منطقه از نوع راشستان را سوزاند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور با اشاره به آنکه احتمال گُر گرفتن آتش در لابه لای کُنده های خشک دور از انتظار نیست.

طهماسب پور ادامه داد : به همین خاطر برای جلوگیری احتمالی وقوع دوباره آتش سوزی شماری از نیروهای یگان حفاظت و جوامع محلی در جنگل خسارت دیده حضور دارند.

جنگل های شهرستان نور در غرب مازندران پوشیده از گونه هایی از نوع ممرز، بلوط، ممرز، شمشاد و راش است.

به گزارش خزرتیترخبر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسئولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد و این حوزه زیر مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری مدیریت می شود./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :