آخرین عناوین

سه شنبه 16 آبان 1402-15:9 کد خبر:128342

مدیرکل مدیریت بحران مازندران هشدار داد:

احتمال وقوع سیلاب در شرق مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به رفع شرایط اضطراری در غرب مازندران، گفت: احتمال سیلاب این بار در شرق استان محتمل است‌.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی با اشاره به رفع شرایط اضطراری در غرب مازندران، گفت: احتمال سیلاب این بار در شرق استان محتمل است‌.

براساس این گزارش، مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار داشت: درحال رفع شرایط اضطراری در مناطق سیل‌زده استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به اعزام ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به شهرستان های نور، نوشهر، چالوس و عباس‌آباد، افزود: همچنین ۷ تیم کارشناسی درحال ارزیابی میزلن خسارت وارده سیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب این‌بار در نیمه شرقی استان، تصریح کرد:  باتوجه به هشدار سطح زرد هواشناسی، لازم است مردم به این باور برسند نسبت به بیمه اموال منقول و عید منقول خود اقدام کنند؛ چون دولت قادر به جبران تمام خسارت‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و هم دوره بازگشت ۲۰۰ ساله بارش موجب بالا رفتن حجم سیل در کلارآبرود شد که هم حجم خسارت و هم شرایط متفاوت بوده است.

محمدی بیان کرد: به استناد آمارهای ثبت شده از بارندگی‌های روز ۱۳ آبان ماه در شهرستان‌های نوشهر و چالوس، در برخی رودخانه‌ها شاهد وقوع دِبی با دوره بازگشت بیشتر از ۲۰۰ سال بودیم که منجر به وقوع سیل و خسارت به برخی زیرساخت‌های منطقه شد.

وی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در برخی مناطق استان توصیه می‌شود مردم از هر گونه اقامت و اسکان در اطراف رودخانه‌های استان، مسیل‌ها و مناطقی که احتمال وقوع روان‌آب در آن وجود دارد، خودداری کنند.

به گزارش خزرتیترخبر،همچنین همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حالت آماده‌ باش قرار گرفتند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :