آخرین عناوین

دوشنبه 15 آبان 1402-18:46 کد خبر:128321

مدیر کل هواشناسی مازندران هشدار داد:

مازندران دوباره درگیر سیلاب می‌شود

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال بروز سیلاب در مناطق شرقی این استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی، از احتمال جاری شدن روان‌آب در دو روز آینده خبر داد و اظهار داشت: با جریانات شمالی و عبور موج از بعدازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد بارندگی در نیمه شرقی استان و بارندگی رگباری هستیم. بارش‌ها گاهی به صورت رگبار و رعد و برق است، وزش باد و کاهش دما در دو روز آینده پیش بینی می‌شود.

براساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی مازندران از احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب خبر داد و گفت: در محورهای کوهستانی ریزش سنگ و کاهش دید و اختلال در تردد‌های جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود و رانندگان باید در تردد از مناطق کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی درباره پیش بینی  وضع هوای استان مازندران تا هفته آینده گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه ابری همراه با رگبار پراکنده بتدریج از سمت غرب استان با کاهش ابر بوده و در پنج‌‏شنبه صاف تا نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در جمعه هوا صاف تا نیمه‌ابری  و از بعد از ظهر به تدریج ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید موقتی، رگبار باران و رعد و برق است، خاطرنشان کرد: از هفته آینده نیز شاهد هوای ابری در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و از بعدازظهر به تدریج با کاهش ناپایداری و در مناطق سردسیر کوهستانی بالای 2500 متر با بارش برف روبه ‌رو هستیم.

به گزارش خزرتیترخبر، رضوی، از مسافران خواست از هر گونه اسکان در مسیر رودخانه‌های استان و مسیل‌ها دوری کنند و از دامداران نیز خواست از چرا در حاشیه رودخانه‌های استان بپرهیزند،کوهنوردان هم از فعالیت‌ کوهنوردی در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :