آخرین عناوین

يکشنبه 14 آبان 1402-10:11 کد خبر:128296

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد:

خسارت سیلاب پاییزی در ۷ شهر مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: سیلاب عصر روز گذشته به شهرهای نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، آمل، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی خسارات وارد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: سیلاب عصر روز گذشته به شهرهای نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، آمل، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی خسارات وارد کرد.

براساس این گزارش، حسینعلی محمدی صبح امروز درخصوص برآورد اولیه میزان خسارات وارده ناشی از سیل در غرب مازندران اظهار کرد: با توجه به هشدار زرد هواشناسی در برخی از شهرهای استان و تقویت جریانات شمالی شاهد بارش‌های رگباری در روز و شب گذشته بودیم.

وی افزود: با توجه با حجم خوب بارش باران در شهرهای غرب استان بیش از 110 میلی‌متر بارندگی را به ویژه در غرب مازندران داشتیم.

محمدی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای عملیات به نقاط حادثه شب گذشته انجام شده است، ادامه داد: جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار در شهرستان عباس‌آباد برگزار شد و اقدامات و تمهیدات اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: به واسطه حجم سیلاب در برخی از مسیرها و رودخانه‌ها جاری شد باعث خسارت به بخشی از تاسیسات و ابنیه فنی در شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس و نوشهر، آمل، نور، سوادکوه و سوادکوه شمالی شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تمرکز ما در مرحله ارزیابی خسارت‌ها و پاسخ به بحران است، تصریح کرد: در شهرستان عباس‌آباد در حوزه راه شاهد تخریب دو دهمه پل و جسم راه ورودی و بخش‌هایی از راه دسترسی به شهرک نواب و یاران شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: در شهرستان چالوس تغییر میسر سیلاب از سد انحرافی سردآبرود سبب تخریب بخشی از ابنیه فنی و منازل مسکونی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی، سد انحرافی زوات چالوس تخریب نشده، اما دپوی درختان در جلوی راه ورودی به سد موجب انحراف مسیر آب شد که این موضوع باعث خسارت آب برگشتی به مناطق اطراف این سد از جمله روستا‌های علی‌آباد و زوات شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: در شهرستان نور در دو روستا شاهد تخریب بخشی از ابنبه فنی بودیم، تصریح کرد: در شهرستان سوادکوه شمالی سیل موجب خسارت به روستای نفت‌چال شد همچنین سیل در شهر زیراب و بخش مرکزی شهرستان سوادکوه سبب تخریب چند واحد مسکونی روستایی و شبکه توزیع آب و برق شد.

به گزارش خزرتیترخبر، محمدی در پایان گفت: نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان از همان ابتدای آغاز سیل در مناطق مختلف استان مستقر شدند و مشغول امدادرسانی هستند./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :