آخرین عناوین

يکشنبه 9 مهر 1402-5:3 کد خبر:126708

انتقاد رئیس هیأت ناشنویان مازندران:

مسئولان صدای ورزشکاران ناشنوا در مازندران را نمی‌‎شنوند

رئیس هیأت ناشنویان مازندران گفت: توانمندی‌های زیاد ناشنوایان دیده نمی‌شود و مسئولان صدای ورزشکاران ناشنوا در مازندران را نمی‌‎شنوند.


به گزارش خزرتیترخبر، به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان نشست مشترکی در اداره کل ورزش و جوانان مازندران با حضور مسئولان هیأت و تعدادی از ورزشکاران این رشته برگزار شد.

براساس این گزارش، پژمان احمدی رئیس هیأت ناشنویان مازندران به فعالیت ۱۰ هیأت شهرستانی اشاره کرد و گفت: برنامه داریم که همه هیأت‌های شهرستان را فعال کنیم.

رئیس هیأت ناشنوایان مازندران با اعلام اینکه برای توسعه فعالیت هیأت نیاز داریم که ساختار این مجموعه را تقویت کنیم، افزود: رایزنی‌ها در سطح کلان انجام شده و برنامه‌های مدونی را عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به سختی‌های کار برای ناشنوایان،تصریح کرد: مربیان در بحث آموزش مشکلات و چالش‌های خاص خودشان را دارند.

احمدی افزود: با اشاره به برخی موازی‌ کاری‌های که برای برگزاری مسابقات ناشنوایان وجود دارد، افزود: برنامه داریم که برگزاری مسابقات به صورت منسجم و مدون عملیاتی شود.

نجمه مسلمی نائب رئیس هیأت ناشنوایان مازندران، اظهار کرد: بچه‌ها خواستار نگاه مساوی با دیگر افراد سالم هستند با وجود توانمندی‌های زیاد ناشنوایان دیده نمی‌شوند.

وی اضافه کرد:حتی برای آموزش سالن مناسب در اختیار نداریم در بخش بانوان با وجود استعدادهای که داریم میزان توجه بسیار اندک است.

فاطمه زهرا زلیکانی قهرمان طلای المپیک و آسیا خواستار توجه ویژه به ناشنوایان شد و گفت: هر سال جلسات از این دست برگزار می‌شود اما در نهایت خروجی مناسبی ندارد.

بهنام عبدی مسئول انجمن شنا ناشنوایان،اظهار کرد: این رشته ورزشی در مرکز استان استخری برای تمرین ندارد و با توجه به هزینه بالای این رشته ورزشی برای آماده سازی ورزشکاران دچار مشکل هستیم.

کریمی مسئول انجمن کشتی هیأت ناشنوایان مازندران،گفت: آنچه که در این جلسات مطرح می‌شود سال‌های قبل هم مطرح شده و راه به جائی نمی‌برد، انتظار است که متولیان امر در حوزه اشتغال این قشر پیگیری‌های مناسبی انجام شود.

اسماعیل پهلوان معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: اطلاعات هزار ناشنوا و کم شنوا در استان مازندران  را ثبت کردیم که تعدادی از آنها جذب رشته‌های ورزشی شدند.

وی با اعلام اینکه همه دستگاه‌های اجرایی براساس قانون می‌توانند اعتبارات بودجه‌ای خویش را به ورزش اختصاص دهند،افزود: در صورت تحقق این امر برخی از چالش‌ها و مشکلات رشته‌های ورزشی حل و فصل می‌شود.

پهلوان ادامه داد: امکان اختصاص استخرهای ورزشی برای ناشنوایان وجود دارد و این موضوع در برنامه کاری ما قرار می‌گیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران خواستار برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت ورزش ناشنوایان در شهرستان‌ها شد و گفت: حمایت‌های لازم در این زمینه در دستور کار ما قرار می‌گیرد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :