آخرین عناوین

چهارشنبه 5 مهر 1402-9:46 کد خبر:126655

وزارت کار اخطار داد:

کارگاه‌های غیرایمن اجازه فعالیت ندارند

مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: کارگاه های غیر ایمن با دستور دادستانی‌ها تعطیل می شوند و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.


به گزارش خزرتیترخبر، احمدرضا پرنده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور ایمنی بازرسان کار که در سوادکوه مازندران، اظهار داشت: سالانه با استفاده از ظرفیت ۸۰۰ بازرس کار، علاوه بر انجام حدود ۴۲۰ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۳۶۰ هزار ابلاغیه رفع نواقص کارگاه‌ها نیز صادر می شود تا بتوانند نواقص را رفع کنند.

براساس این گزارش، وی خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۹۳ قانون کار، هم اکنون حدود ۲۳ هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار متشکل از مدیر کارخانه، نماینده کارگران، نماینده کارفرما، مسئول ایمنی، مسئول بهداشت حرفه‌ای و نماینده شورای اسلامی کار در کارگاه‌های با بیش از ۲۵ نیرو تشکیل و راه اندازی شده است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مشمول را از جمله برنامه ها و طرح های مهم در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا می‌طلبد وزارت علوم دانشجویان مرتبط با رشته‌های ایمنی را تربیت کند تا بتوانند به صورت مسئول ایمنی و یا عناوین مشابه در کارگاه‌ها فعالیت کنند.

وی گفت: این کمیته از طرق چک لیست هایی که در اختیار دارند، بصورت روزانه شرایط ایمنی کارگاه ها را بررسی و نظارت می کنند تا از بروز هرگونه اتفاق تلخ و ناگواری جلوگیری شود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : کارگاه های غیر ایمن با پیگیری بازرسان اداره کار مستقر در ادارات تعاون سطح کشور و با دستور دادستانی‌ها تعطیل می شوند و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی ندارند و اداره کل بازرسی کار، در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار طبق ماده ۹۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تشکیل و راه اندازی شد و وظیفه نظارت عالیه بر تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار را بر عهده دارد.

پرنده تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی، مانور ایمنی بازرسان کار سراسر کشور طی دو روز برگزار می شود و در واقع این مانور یک نوع فرهنگ سازی است تا همگان بدانند توجه به حفظ و صیانت از نیروی کار از ارزش بالایی برخوردار است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به استناد ماده ۸۵ و ۹۵ قانون کار، تامین شرایط ایمن محیط کار تامین تجهیزات ایمن ماشین آلات ایمن آموزش ایمنی به کارگران وسایل حفاظت فردی و آموزش فنی و نظارت بر عهده کارفرمایان است و کارگرانی که این شرایط برایشان فراهم می شود باید علاوه بر مراقب از سلامتی خود، از امکانات نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

به گزارش خزرتیترخبر، تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :