آخرین عناوین

سه شنبه 4 مهر 1402-8:23 کد خبر:126632

خبر خوش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

پایان داد و ستد کرونا در بازار مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک توسط افراد باعث شده تا روند شتابان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مازندران متوقف شود.


به گزارش خزرتیترخبر، ‌بیشتر از سه سال از شیوع و همه گیری کووید ۱۹ در جهان می گذرد اما این بیماری همچنان در جامعه قربانیان خود را می گیرد، اسفند ۱۳۹۸ نخستین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ما شناسایی شد و در آنزمان کسی فکر نمی کرد این ویروس جدید الوورد بخواهد سالهای متمادی در جامعه و در میان مردم باقی بماند.

براساس این گزارش، با گذشت فراز و نشیب های فراوان با ورود واکسن کرونا و تزریق همگانی آن شرایط متفاوت شد و مصونیت افراد در برابر آن بوجود آمده است اما در همان زمان نیز مسوولان امر باقی ماندن در وضعیت باثبات را منوط به رعایت نکات اساسی دانستند که ماسک از جمله آنها است.

در این مدت مردم مصائب زیادی را بدلیل ابتلا به این بیماری تحمل کردند و اوج این بیماری و مرگ هایی کرونا به روزهای سیاه مرداد ۱۴۰۰ که روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر جان باختند.

حدود ۲ هفته قبل مسئولان مازندران نسبت به افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا در استان هشدار دادند و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در آنزمان گفت : چند وقت اخیر علاوه بر اینکه تعداد موارد مراجعه بیماران کووید ۱۹ در مازندران افزایش یافته است موارد مثبت بودن تست های این بیماری نیز روند صعودی دارد.

همزمان با فصل سرما و فراوانی ویروس بیماری های عفونی تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیاز است تا نکات بهداشتی در این خصوص بیشتر رعایت شود موضوعی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران این امر را تاثیر گذار بر روند کنترل بیماری هایی نظیر کرونا دانست.

عباس علیپور ادامه داد :‌ سویه ای که افراد به این بیماری مبتلا شدند همان سویه قبلی اُمیکرون است و با توجه به اینکه اکثر افراد پیشتر به این بیماری مبتلا شدند اکنون شدت زیادی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت : به طوریکه در حال حاضر موارد بستری بیماری در مراکز درمانی استان هنوز افزایش نیافته است اما پیش بینی می شود طی یک یا ۲ هفته آینده موارد بستری نیز افزایش یابد.

باترسیم چنین شرایطی انتظار می رفت که بار دیگر کرونا در مازندران جان بگیرد و منتظر افزایش تعداد موارد بستری باشیم اما این وضعیت تغییر کرد و خوشبختانه آرامش و ثبات در وضعیت را شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز سه شنبه با تایید کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا و تست ها مثبت این بیماری در استان گفت که برخلاف پیش بینی های اخیر مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان و همچنین بستری افراد اما این موضوع اتفاق نیفتاده است.

عباس علیپور افزود:‌ به طوریکه هفته های قبل روزانه تعداد مبتلایان و تست های مثبت کرونا در مازندران افزایش یافت اما اکنون این موضوع تغییر کرده است و شاهد کاهش تعداد موارد ابتلا هستیم.

وی ادامه داد:‌ در آنزمان بازگشت زائران احتمال افزایش بیماری را بیشتر کرد اما انجام برخی اقدامات لازم می توانست برای مقابله و جلوگیری از بیماری تاثیر دارد.

علیپور افزود: به طوری که پزشکان خانواده توانستند این موارد بیماری را شناسایی و روند درمان آنها را پیگیری کنند که این مساله بسیار در کنترل بیماری تاثیر داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت:انجام اقداماتی برای جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری در استان تاثیر داشته است که از آن جمله ردگیری علائم بیماری در زائران و خانواده آنان توسط پزشکان خانواده بسیار در این زمینه کارگشا بود.

به گزارش خزرتیترخبر، به گفته این مقام مسئول، همچنین رعایت نکات بهداشتی استفاده از ماسک توسط افراد علامت دار بیماری توانسته است در کنترل آن تاثیر گذارد به طوری که در جامعه شاهد حضور افراد با ماسک هستیم که نشان دهنده درک درست مردم در مقابله با بیماری است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :