آخرین عناوین

شنبه 11 شهريور 1402-9:22 کد خبر:126227

پرفشاری خون سومین علت مرگ و میر در جهان

پرفشاری خون، علت اصلی بیماری‌های قلبی عروقی و به عنوان یک قاتل خاموش سومین علت مرگ و میر در جهان است.


به گزارش خزرتیترخبر، عبدالله محمدیان مجری طرح تعیین شیوع پرفشاری خون شناخته شده و شناخته نشده و عوامل مرتبط با آگاهی از ابتلا به بیماری در جمعیت مطالعه کوهورت شهرکرد گفت: این طرح تحقیقاتی در جمعیت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از افراد ۳۵ تا ۷۰ سال جمعیت مطالعه کوهورت شهرکرد در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

براساس این گزارش، وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، شیوع پرفشاری خون به طور کلی ۱۷/۴ درصد، شیوع پرفشاری خون شناخته شده در بیماران۷۸/۵ درصد و شیوع پرفشاری خون شناخته ‌نشده ۲۱/۵ درصد بود.

محمدیان با اشاره به اینکه  پرفشاری خون علت اصلی بیماری‌های قلبی عروقی، مرگ و میر زودرس و به عنوان یک قاتل خاموش سومین علت مرگ و میر در جهان است گفت: در این مطالعه به بررسی شیوع پرفشاری خون شناخته‌شده و شناخته‌نشده و عوامل مرتبط با آگاهی از ابتلا به بیماری پرداخته شد.

به گزارش خزرتیترخبر، به گفته وی، در این طرح مشخص شد که جنسیت مونث، افزایش سن، افزایش مقدار قند خون ناشتا و سابقه خانوادگی مثبت ابتلا به پرفشاری خون در بستگان درجه یک، از عوامل مرتبط با ابتلا به پرفشاری خون و همچنین شناسایی پرفشاری خون در بیماران می‌باشد./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :