آخرین عناوین

پنجشنبه 9 شهريور 1402-23:38 کد خبر:126210

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد:

بیشترین تعداد فروش سموم کشاورزی در مازندران وجود دارد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین تعداد فروشگاه های سموم کشاورزی در مازندران فعال است و این تعداد قابل قبول نیست.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین رنجبر اقدم پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ارتقای سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزارهای مازندران گفت: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌ها و اساسی‌ترین هدف در وزارت جهاد کشاورزی است.

براساس این گزارش، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ۶۰ درصد آفتکش هایی که در مازندران استفاده می‌شود در اراضی شالیزاری است که برخی از آن نیاز به استفاده در مزارع نیست.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم در محصولاتی که تولید می‌شوند ارتقا سلامت محصولات غذایی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.

رنجبر اقدم اظهار کرد: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چرا که تعدد فروشگاه‌های آفتکش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم کاربرد استفاده از آفتکش را در سایر محصولات کشاورزی به حداقل ممکن و صرفاً در صورت نیاز برسانیم.

به گزارش خزرتیترخبر، رنجبر اقدم ادامه داد: دانش استفاده از سم پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :