آخرین عناوین

چهارشنبه 8 شهريور 1402-9:39 کد خبر:126186

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران بیان کرد :

چاپ کل کتاب های درسی دانش آموزان با کاغذ ایرانی

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت : کل کتاب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع می‌شود که این تاکنون سابقه نداشته است.


به گزارش خزرتیترخبر، امید نیک‌نژاد با تقدیر از برنامه‌های دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ چاپ و تحریر اظهار کرد: بیشتر از ۳۵ هزار تن کاغذ تا پایان سال با هدف تامین کاغذ مورد نیاز کتاب درسی در کارخانه کاغذ مازندران تولید و به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت صنایع  چوب و کاغذ مازندران افزود: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته در جمع اصحاب رسانه بیان داشتند رشد تولید کاغذ ایرانی در دو سال گذشته و با حمایت‌های دولت در این مجموعه صنعتی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ۷ هزار تن تولید کاغذ در پایان سال ۹۹ به ۴۲ هزار تن در سال گذشته و امسال نیز  به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی مهمترین اثرات خودکفایی در تولید کالای استراتژیک کاغذ در کشور را تنظیم بازار و ثبات آن، کوتاه کردن دست دلالان و مافیای کاغذ و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواند و افزود: اینکه پس از انقلاب برای نخستین‌بار با حمایت شخص رئیس جمهور و در راستای منویات مقام معظم رهبری کل کتاب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع می‌شود که این مسأله دستاورد بزرگی است که تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش خزرتیترخبر، نیک‌نژاد با بیان اینکه از ۱۵ شهریورماه تولید کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش آغاز می‌شود، گفت: با همکاری دولت ضمن  برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز جامعه نشر کشور را هم پوشش دهیم./چوب و کاغذ مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :