آخرین عناوین

شنبه 28 مرداد 1402-9:49 کد خبر:125010

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری آمل بیان کرد:

نه آسانسور سقوط می کند و نه اکسیژن تمام می شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری آمل گفت: شهروندان پس از محبوس شدن در آسانسور حین قطعی برق آگاه باشند که نه آسانسور بدون جریان برق سقوط می‌کند و نه اکسیژن به پایان می‌رسد.


به گزارش خزرتیترخبر، روح الله اسماعیلی با اشاره به افزایش چشمگیر تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۵ آتش‌نشانی در روزهای گذشته اظهار کرد: در پنج روز گذشته تعداد یک‌هزار و ۱۵۷ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده است.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اشاره به گرمای هوا و قطعی برق در روند افزایشی مأموریت‌های آتش‌نشانی، تصریح کرد: حدود نیمی از عملیات معادل ۳۵ عملیات در این بازه زمانی مربوط به مأموریت‌های مرتبط با قطعی برق بوده است که تعداد زیادی نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع جریان برق در مناطق مختلف شهری آمل بوده که همه عملیات با موفقیت پایان یافت و حادثه ناگواری گزارش نشد.

اسماعیلی با اعلام اینکه در محله‌هایی که برق قطع می شود افزایش قابل توجه حجم تماس‌های لحظه‌ای مردم را شاهد هستیم، یادآور شد: در توصیه به شهروندان درخواست می‌شود پس از محبوس شدن در آسانسور حین قطعی برق آرامش خود را حفظ کنند و آگاه باشند که نه آسانسور بدون جریان برق سقوط می‌کند و نه اکسیژن به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه افراد محبوس شده در گام بعدی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و پس از اعلام آدرس دقیق محل، منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید، متذکر شد: مهمترین مسئله در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش‌بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان‌های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستمی به نام Black out یا برق اضطراری مجهز هستند که هنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز باید توسط صاحبان، مدیران ساختمان، مدیران فنی و تأسیسات مجتمع‌های مسکونی و تجاری در نظر گرفته شود، اضافه کرد: مهمترین اقدامات بازرسی ادواری همه بخش‌ها و اجزای آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکت‌های معتبر و نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اضطراری برای آسانسورها است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی خاطرنشان کرد: افراد نسبت به تست و راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای مجموعه خود اقدام کرده و سوخت مورد مصرف دیزل ژنراتورها تأمین شده باشد تا در زمان قطع برق، به سرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تأمین کند./فارس

 🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :