آخرین عناوین

سه شنبه 24 مرداد 1402-10:43 کد خبر:124947

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

افزایش 10 درصدی مرگ های حوادث رانندگی طی 4ماه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در 4 ماه امسال 209 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی گفت : در 4 ماه امسال 209 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود : بر اساس آمارها، 163 نفر از تلفات تصادفات چهار ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

3 شهرستان در رتبه اول

شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری، بابل و آمل هر کدام با 27 ، قائمشهر با 17 ، نوشهر با 12 فوتی و کمترین آن شهرستان های  فریدونکنار ، نور و میاندرود هر کدام با 3 فوتی گزارش شده است.

 بیشترین کشته ها در محور برون شهری 

از 209 کشته تصادفات چهار ماهه، 147  نفر در حوادث برون شهری و 61 نفر در حوادث درون شهری و یک نفر در راه روستایی  گزارش شده است.  

افزایش 10 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی   

4هزار 862 نفر در چهار ماهه نخست امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد را نشان می دهد. 

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل پزشکی قانونی استان ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌ یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود : دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند./پزشکی قانونی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :