آخرین عناوین

چهارشنبه 21 تير 1402-13:37 کد خبر:120446

استاندارمازندران تاکید کرد:

رضایت مردم در دسترسی و کیفیت نان مازندران، باید جلب شود

استاندار مازندران نسبت به پایین آمدن کیفیت نان و طولانی شدن صف مردم و معطلی آنان انتقاد کرد و گفت: رضایتمندی مردم در دسترسی و کیفیت نان، باید جلب شود.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان مازندران با تاکید بر این که اعضای شورا باید مسئولیت پذیری خود را دوچندان کنند، افزود: موضوع نان و برنامه دولت برای مدیریت و هوشمند سازی آرد و نان هنوز برای مردم به درستی اطلاع رسانی نشده است.

براساس این گزارش، وی با اظهار این که در حالی که دولت تمام هم و غم خود را برای اجرای هوشمند سازی آرد و نان گذاشته است، اما اکنون به دلیل طولانی شدن صف های نانوایی‌ها و بی کیفیتی نان به ضعف مدیریتی در دستگاه مربوطه تبدیل شد ،تصریح کرد: همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی از جمله توزیع کنندگان آرد و اتحادیه خبازان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح هوشمند سازی آرد و نان دسترسی مردم به نان بهتر بود و نانوایان هم راضی تر بودند، اما اکنون به رغم صرفه جویی های زیادی که در بیت المال در هوشمند سازی آرد و نان داشته ایم، اما متهم به ضعف در مدیریت افکار عمومی هستیم و در واقع باید همواره با ارایه خدات مطلوب از مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی مراقبت کنیم.

حسینی پور به اعضای شورای آرد و نان مازندران فرصت یک ماهه برای حل همه مشکلات تامین آرد، کاهش صف طولانی مردم برای تامین نان و افزایش کیفیت نان در استان اعلام کرد و گفت : این که هنوز بر سر دلایل کارشناسی کیفیت پایین پخت نان ناشی از نوع گندم، تبدیل گندم به آرد در کارخانجات و یا نداشتن آموزش خبازان در عمل آوری آرد، به نتیجه واحد نرسیدیم، قابل قبول نیست.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید مسایلی مانند کیفیت نان که پایین آمده است، صف ها طولانی را که به ۲ ساعت معطلی رسیده است ، این که دسترسی مردم به نان کم شد و تردد برای خرید نان بسیار زیاد شد؛ حل و فصل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: اصلا وضعیت فعلی مردم در دسترسی به نان در نانوایی ها و کیفیت پایین نان پذیرفتنی و قابل قبول نیست، تاکید می کنم رضایت مردم در دسترسی و کیفیت نان باید جلب شود.

وی با ذکر این نکته که اتحادیه خبازان باید نقش محوری حل ایرادهای طرح هوشمند سازی آرد و نان را بیش از پیش داشته باشند، گفت: امروز نظارت مردمی بر نانوایی ها از سوی خبازان ضعیف شده است، این که فعالیت ها سامانه ای شد و جلوی فساد گرفته شد درستاست اما اکنون در کیفیت نان و دسترسی مدن به این کالای اساسی دچار مشکل شدیم، اصلا قابل قبول نیست.

حسینی پور گفت: تاکید می کنم در مدیریت آرد و نان مازندران وضعیت خوبی نداریم، از تولید گندم تا ورود و حمل و نقل و تبدیل به آرد در کارخانجات مشکلات زیادی وجود دارد.

حسینی پور با تاکید بر این که باید نظارت ها را دوچندان کنیم، گفت: ورود وزارت اقتصاد و دارایی در هوشمند سازی آرد و نان اشتباه بود.

وی خاطر نشان کرد :به هر حال مازندران با استان پر مسافر و گردشگر، باید در مقوله توزیع گندم و آرد و پخت نان همه چالش ها را حل و فصل کند.

استاندار مازندران به پرداخت ۴۰ درصدی یارانه دولت به واحد های نانوایی ها اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط سخت اقتصادی منافع خبازان را در نظر گرفته است و توقع داریم اتحادیه خبازان به وظایف قانونی و مسولیت پذیری خود نسبت به مردم در رعایت ساعت پخت، آموزش و عمل آوری آرد برای ارتقای کیفیت نان و کاهش محسوس صف توجه، جدی تری داشته باشند.

وی با اشاره به این که واردات گندم و آرد از گلستان و استان های دیگر باید بیش از پیش کارشناسی شود، گفت:کارخانجات آرد مازندران نقش مهمی در تامین آرد مورد نیاز استان دارند که باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.

استاندار مازندران با بیان این که فرمانداران باید بازدید های سرزده را داشته باشند، تا رفتار نانوایی ها مطابق قانون شود، گفت: انحرافات در هوشمند سازی آرد و نان باید از طریق بازرسان به تعزیرات اعلام و برخورد ها شدت بیابد.

وی تعطیلی خودسرانه و بی توجهی به فرایند عمل آوری آرد و پخت نان کیفی در مازندران را اصلا قابل قبول ندانست و در عین حال گفت: فرمانداران واحد های منظم خبازی که به مردم خدمات خوب و مفید ارایه می دهند، تشویق کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، حسینی پور به اهمیت افزایش تولید گندم در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز سالانه حدود ۴۸۰ هزار تن گندم در استان که اکنون فقط حدود۱۰۰هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط دولت خریداری و تبدیل به آرد می شود، فاصله زیادی داریم، باید در افزایش تولید گندم که ظرفیت آن در طرح جهش تولید وجود دارد، به صرت برنامه ای وارد شویم./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :