آخرین عناوین

دوشنبه 19 تير 1402-16:2 کد خبر:120400

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار ۴ هزار میلیاردی با وعده واردات خودرو/ اخاذی ۹۰ میلیاردی در شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم فراری که با وعده واردات خودرو، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه فردی با وعده واردات خودرو و خرید و فروش آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

براساس این گزارش، وی افزود: مأموران پایگاه آگاهی ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات ویژه پلیسی، متهم را که از زندانیان فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی بوده، شناسایی و وی را در عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده پیرامون این پرونده مشخص شد، متهم تاکنون ۴ هزار میلیارد ریال از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده است، اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با وعده واردات و خرید و فروش خودرو اقرار کرد.

مفخمی از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری در نمایشگاه‌هایی که مجوز فعالیت از اتحادیه مربوطه را دارا می‌باشند؛ اقدام به خرید و فروش خودرو کنید.

به گزارش خزرتیترخبر، وی تاکید کرد: در زمان خرید خودرو حدالامکان با شخص مالک خودرو، جهت انجام امورات نقل و انتقال مراجعه کنند؛ زیرا در صورت ممنوع المعامله بودن فروشنده، وکالتنامه ارائه شده از سوی آنها معتبر نیست.

اخاذی ۹۰ میلیاردی با اغفال افراد در شبکه‌های اجتماعی

براساس همین گزارش، فرمانده انتظامی چالوس از بازداشت فردی در شبکه‌های اجتماعی که از یک شهروند ۹۰ میلیارد ریال اخاذی کرده بود، خبر داد.

علی‌اکبر خسروی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری با اغفال در فضای مجازی، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد، متهم اهل یکی از استان های شرقی کشور با برنامه ریزی قبلی و با تعدادی سیم کارت از طریق شبکه های اجتماعی با ارسال پیام خود را یک زن مجرد معرفی و با شاکی طرح دوستی برقرار و پس از جلب اعتماد مال باخته عنوان داشت، دچار بیماری سختی شده و نیاز به درمان دارد و پس از آن ارتباط خود را قطع می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از گذشت یک ماه، متهم با مال باخته تماس می گیرد و این بار با تغییر صدا ، خود را وکیل زن معرفی و وی را تهدید به افشای این رابطه و مقصر در مرگ موکلش و طرح شکایت از او می کند.

خسروی، اظهار داشت: از آنجایی که مال باخته متاهل بوده برای حفظ آبروی خود،  مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد، ۲۰ فقره چک به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به کلاهبردار می دهد و سند یک دستگاه آپارتمان واقع در چالوس را به نام وی انتقال می دهد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با بیان اینکه متهم در مجموع مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از شاکی پرونده کلاهبرداری کرده، افزود: با انجام تحقیقات فنی و بررسی های همه جانبه متهم در چالوس شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از محل اختفای وی، ۲ فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی، سند یک واحد آپارتمان، ۳ برگ کاغذ بدون نگارش و دارای اثر انگشت کشف شد./خبر پلیس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :