آخرین عناوین

سه شنبه 13 تير 1402-9:45 کد خبر:120276

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

افزایش تدریجی دما همراه با رگبارهای عصرگاهی در ارتفاعات مازندران

معاون هواشناسی مازندران گفت: تا پایان هفته شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دما در استان خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت هوا ، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد بارش‌هایی به تناوب در سطح استان بودیم که بیشترین بارش مربوط به مناطق غربی استان بود، به ‌طوری‌ که از ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان رامسر بین ۳۰ تا ۷۰، سفیدآب تنکابن ۴۱ ، خشکه ‌داران تنکابن ۲۴ میلی‌متر بوده است.

براساس این گزارش، وی افزود: از روز گذشته جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم شده اما با توجه به استقرار جریانات مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی انتظار داریم تا پایان هفته شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دما باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: البته در ساعات بعدازظهر به‌ دلیل شرایط فصلی و جغرافیایی منطقه، انتظار داریم در ارتفاعات و کوهپایه‌های استان شاهد افزایش ابر و رگبارهای پراکنده باشیم که مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نیست.

اسدی تصریح کرد: اوایل هفته آینده با تضعیف جریانات شمالی انتظار داریم شاهد افزایش دما باشیم که اوایل هفته محسوس خواهد بود و حتما هم‌استانی‌ها پیگیر وضعیت هوا باشند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق مرکزی و شرقی بالای ۳۵ درجه هم برسد.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: از لحاظ دمایی بیشینه دما مربوط به آمل با ۳۵ درجه و خنک‌ترین دما بلده و سیاه‌بیشه ۱۱ درجه است و دریای مازندران طی روزهای آینده نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :