آخرین عناوین

دوشنبه 12 تير 1402-22:36 کد خبر:120267

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اعلام کرد:

نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه رامسر از عمان به زمین نشست

نخستین پرواز بین المللی فرودگاه رامسر امروز از مسقط عمان در این فرودگاه غرب مازندران به زمین نشست.


به گزارش خزرتیترخبر، بر اساس هماهنگی انجام شده، نخستین پرواز خارجی فرودگاه شهدای رامسر در مسیر مسقط به رامسر ۱۷ و ۲۵ دقیقه به زمین می‌نشست و در ساعت حدود ۲۰ امروز دوشنبه از رامسر به مسقط پرواز خواهد کرد.

براساس این گزارش، در این مراسم تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل و نقل هوایی به شمار می رود.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

فرودگاه رامسر سال ۱۳۳۱ به عنوان یک فرودگاه تشریفات مختص خاندان پهلوی بهره‌برداری شد اما پس از انقلاب اسلامی مورد استفاده عمومی مردم قرار گرفته است.

باند بتنی این فرودگاه خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تکمیل شد و با بهره برداری آن امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است، غرب مازندران ۲ فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری در رامسر دارد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر چهارم خرداد امسال به رامسر مجوز مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرده بود.

سعد الله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های مازندران در حاشیه آیین نشست هواپیمای عمانی در رامسر گفت : با فراهم شدن زیر ساخت‌های مورد نیاز، رفع موانع پروازی و صدور مجوز مرز هوایی ورود و خروج مسافر و کالا، شرایط انجام پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی شهدای رامسر فراهم شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران ادامه داد: با انجام این پرواز فرودگاه شهدای رامسر نخستین پرواز خارجی بر روی مرز هوایی بین المللی را انجام خواهد داد.

پرواز مسیر ساری به آکتائو قزاقستان خرداد ماه امسال برقرار شده بود.

مازندران در شهرهای ساری، رامسر و نوشهر سه فرودگاه دارد که فرودگاه‌های شهدای ساری و شهدای رامسر به عنوان مرز هوایی خارجی امکان برقراری پرواز به کشورهای مختلف را دارند.

بیش از ۶ هزار پرواز سالانه در فرودگاه‌های مازندران انجام و بیش از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی در سراسر کشور جابجا می‌شوند./فرودگاه های مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :