آخرین عناوین

شنبه 27 خرداد 1402-20:50 کد خبر:119930

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران خبر داد:

خط تولید کاغذ تحریر در کارخانه مازندران خاموش شد!

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: به‌ دنبال کاهش سهمیه برق کارخانه مازندران و فشار اداره برق،‌ خط تولید کاغذ تحریر این کارخانه خاموش شد.


به گزارش خزرتیترخبر، امید نیک‌نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از خاموشی خط تولید کاغذ تحریر در این مجموعه خبر داد و گفت:‌ حدود ۵ تا ۶ روزی است که اداره برق منطقه‌ای استان مازندران در مکاتبه‌ای با کارخانه اعلام کرده است که سهمیه برق کارخانه از ۳۵ مگاوات به ۲۱ مگاوات کاهش یافته است،‌ بنابراین عملاً از دو خط ما حداکثر یک خط می‌تواند روشن باشد، ما اعتراضات خود را اعلام کرده پیگیری‌های متعددی داشتیم.

براساس این گزارش، وی ادامه داد:‌ این اتفاق در حالی است که بنده در ۲۰ اردیبهشت‌ماه در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی کارخانه برای تأمین کلیه کاغذ‌های مورد نیاز کتاب‌های درسی خواستار حذف کارخانه از فهرست خاموشی‌های برق تابستان شدم.

معاون اول رئیس جمهور نیز به سرپرست وزارت صمت به‌صراحت دستور دادند که اقدامات لازم انجام شود،‌ پس از آن مدیریت کسب ‌وکار وزارت صمت نیز موضوع را با وزارت نیرو پیگیری کرد تا به‌ جهت تولید کاغذ یک استثنا برای کارخانه قائل شوند تا به تولید تحریر خدشه‌ای وارد نشود، من نمی‌دانم با چه نگاهی برق منطقه‌ای استان سهمیه کارخانه را در سال رشد تولید و مهار تورم کاهش داده است.

نیک‌نژاد تصریح کرد:‌ امسال سال رشد تولید است؛ مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه بر رشد تولید و افزایش کیفیت کاغذ داخلی تأکید داشتند،‌ حالا هنوز سال شروع نشده و تولید روی روال نیفتاده است،‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان آزار می‌رسانند، شرکت برق منطقه‌ای استان بدون هماهنگی و با تهدید ما به خاموشی کل برق کارخانه ما را وادار به خاموشی تولید کرده است.

از صبح امروز در تماس با کارخانه و ارسال پیامک‌های متعدد خاموشی یکی از دستگاه‌ها را پیگیری کرده‌اند‌، با توجه به اینکه خاموشی ما را از تولید بسیار دور خواهد کرد،‌ ما مقاومت کردیم تا اینکه برق واحدهای مسکونی کارخانه را قطع کردند.

وی گفت:‌ ۲۵۰ خانواده از پرسنل کارخانه در مجاورت کارخانه در شهرک مسکونی ساکن هستند که یک ساعت پیش برق آن‌ها قطع شده است،‌ این اقدام در مغایرت با شعار اداره برق مبنی بر اینکه "برق مسکونی قطع نمی‌شود" است.

نیک‌نژاد افزود:‌ متأسفانه چون تهدید کردند که برق کل کارخانه قطع خواهد شد،‌ و احتمال انفجار بویلر و آسیب جدی به سیستم وجود دارد،‌ ما مجبور شدیم خط تولید کاغذ تحریر را خاموش کنیم، با این روند اداره برق بعید می‌دانم به خودکفایی کاغذ برسیم، شاید همین میزان تولیدی را که تعهد کرده بودیم، بتوانیم انجام دهیم و ما هیچ خواسته‌ای از دست‌اندرکاران نداریم جز اینکه برق و گاز کارخانه را تأمین کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که "قطع برق به‌علت بدهی بوده است یا خیر؟" گفت:‌ سال گذشته شرکت توانیر به‌علت کاهش سهمیه برق و خاموشی،‌ ضرر ۳۰۰ میلیارد تومان به کارخانه وارد کرد‌، ما این ضرر و زیان را از هیچ محلی نتوانستیم تأمین کنیم، امسال نیز اداره برق بالاتر از آن برنامه‌ای که قرار بود کاهش سهمیه برق باشد، برای ما اعمال کرد و این ضرر و زیان هنگفت به ما خواهد زد.

نیک‌نژاد افزود:‌ این واحد تولیدی چند سال بود که با حداکثر ظرفیت اداره می‌شد، قبل از حضور من ۲۳ میلیارد تومان بدهی داشت، در طول این ۱۵ ماه بیش از ۵۰ میلیارد تومان پول دوره برق آمده است؛ ما علاوه بر پرداخت این ۵۰ میلیارد تومان ۶ میلیارد نیز اضافه به‌عنوان بدهی‌های قبلی پول نقد به کارخانه پرداخت کردیم،‌ یک واحد تولیدی را که بدهی دوره ندارد،‌ این‌گونه باید با قطعی برق مواجه کرد؟

وی متذکر شد:‌ طبیعی است که وقتی ظرفیت تولید ما بالا می‌رود‌، میزان مصرف و هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند،‌ ما اگر تولید نداشته باشیم چگونه می‌توانیم بدهی‌های قبلی به اداره برق را پرداخت کنیم باید حداقل اجازه تولید دهند تا بخشی از بدهی‌ها را مستهلک کنیم.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران با انتقاد از رویه اداره برق افزود:‌ قطع برق واحدهای مسکونی ما قطعاً مورد تأیید مسئولان نیست، در حقیقت فشاری بود که به کارخانه آوردند تا خط تولید را خاموش کند‌، همکاران ما اکنون از ترس آسیب جدی به خط تولید و ماشین‌‌آلات خطوط را خاموش کرده‌اند‌، اتفاقی که با شعار سال منطبق نیست، بد نیست، دست‌اندرکاران این اتفاق حداقل به دستورات بالادستی احترام بگزارند یا تولید را جدای از مسائل دیگر در کشور بدانند./چوب و کاغذ مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :