آخرین عناوین

شنبه 27 خرداد 1402-15:17 کد خبر:119927

انتقاد نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس:

سرنوشت کشاورزی نباید همانند صنعت خودرو شود

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: نباید صنعت کشاورزی به وضعیت صنعت خودرو دچار شود، برنج‌ها در انبار فاسد شود و بگوییم راهکار واردات است.


به گزارش خزرتیترخبر، منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان میاندورود که به ریاست طالبی فرماندار میاندورود و با حضور علی بابایی کارنامی نمایندگان شهرستان‌های ساری و میاندورود، امام جمعه، فرمانده سپاه، بخشداران، شهرداران و مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان میاندورود برگزار شد اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت چابک و میدانی است و امروزه چه در عرصه سیاست خارجی و چه در امورات داخلی شاهد این خصیصه از سوی دولت هستیم.

براساس این گزارش، وی افزود: این روزها خبر حضور رئیس جمهور در امریکای لاتین را مشاهده می‌کنید که با چه عظمتی در حال انتشار است که بیانگر سیاست خارجی موفق دولت در منطقه و در عرصه جهانی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، خاطرنشان کرد: این تحرکات نشان می‌دهد که ما از حالت انفعال سیاست خارجی دوران گذشته به ویژه دوران هشت ساله دولت اصلاحات، بیرون آمدیم و امروز در صحنه سیاسی به یک دیپلماسی اقتصادی و سیاسی فعال و موفق در این دولت انقلابی رسیدیم.

زارعی ادامه داد: ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه در مقوله اقتصادی یک امر لازم و ضروری است و این دولت نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری به صورت میدانی در حال تحقق منویات رهبری در خصوص ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی است.

وی بیان کرد: این روزها می‌بینید که وقتی بحث گشایش روابط ایران با کشورهای دیگر و روابط عزتمندانه مطرح می‌شود هم سلبریتی‌های خارج کشور و امریکا و هم سلبریتی‌ها و برخی عوامل داخلی حامی امریکا پای کار می‌آیند و چون خودشان اهل کار  نبودند تصور می‌کنند این دولت نیز پای کار نیست، این اقدامات را زیر سوال می‌برند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، عنوان کرد: مطمئنا با توجه به شرایط موجود در میاندورود ما هم به یکسری کارهای زیرساختی و هم به به یکسری اقدامات میدانی نیاز داریم تا مشکلات کشاورزی به حداقل ممکن برسد.

زارعی، اعلام کرد: ما در بحث آب، کاری به ترسالی و خشکسالی نداریم و ما باید از آب استفاده بهینه داشته باشیم؛ لذا باید برای سیاست‌های آب دارای برنامه نظیر تغییر الگوی کشت داشته باشیم و به هر صورت اراضی پایین دست ما هر ساله تحت استرس کم آبی قرار دارند و باید به سمتی برویم که این اراضی را به سمت کشت‌های جایگزین نظیر کشت گلخانه‌ای هدایت کنیم.

وی گریزی به انتخابات پیش روی مجلس زد و گفت: باید چه دست افرادی که این روزها استعفا دادند و چه کسانی که بنا است در آینده به عرصه انتخابات ورود کنند را فشرد و مردم را باید به سمت انتخابات هدایت کرد و این افراد را نیز باید بر اساس قانون، کمک کرد؛ چرا که انتخابات برای ما یک موضوع حیاتی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، تاکید کرد: مطالبه‌گری یک اصل و از ویژگی‌های نیروهای جهادی است و باید پیگیری و ترویج شود و خوشبختانه این روزها بحث تهاتر قیر حل شده است و اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

زارعی تصریح کرد: اینکه امروز وضعیت صنعت خودرو کشور به جایی رسید که ضرورتا باید بگوییم که وارد کنیم و رسیدیم به جایی که تنها راهکار واردات است به این دلیل است که خوب عمل نکردیم؛ آیا باید در بحث برنج نیز اینگونه عمل کنیم که برنج‌های ما در انبار فاسد شود و راهکار واردات است؟

وی با بیان اینکه نباید سرنوشت صنعت کشاورزی ما همچون صنعت خودروی ما شود؛ تاکید کرد: باید مشکل را حل کرد، باید دید مشکل کشاور چیست، باید بهره وری را بالا برد، باید دانش بنیان‌ها را وارد میدان کرد، باید کیفیت را بالا برد نه اینکه برنج وارد کنیم و این مطالبه ما است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، متذکر شد: باید در میدان باشیم و کار کنیم، باید برای میاندورود برنامه ریزی کنیم و ببینیم برای آب چه اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم، ببینیم در بحث کشاورزی چه اقداماتی را می‌خواهیم انجام دهیم.

به گزارش خزرتیترخبر، زارعی گفت: باید در کنار حضور میدانی و اقدامات در میدان حتما اقدامات زیرساختی همراه با برنامه را هر چند ۱۰ ساله در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات حوزه آب و کشاورزی این منطقه را پشت سر بگذاریم./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :