آخرین عناوین

چهارشنبه 3 خرداد 1402-10:8 کد خبر:119454

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم در سلامت کامل/کنترل جداگانه دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای اینکه امتحانات نهایی امسال در سلامت و امنیت کامل برگزار شود، هر داوطلب جداگانه کنترل می‌شود تا خطایی سر نزند.


به گزارش خزرتیترخبر، آزمون نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم دبیرستان در مازندران از ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در ۱۸۰ حوزه امتحانی آغاز شده است و امتحانات نهایی داوطلبان در ۲۵ خردادماه به اتمام می‌رسد.

براساس این گزارش، همزمان با برگزاری دو جلسه امتحان نهایی برخی والدین ضمن اعتراض نسبت به روند برگزاری امتحانات، درخواست پیگیری بحث بی‌نظمی در ساعات برگزاری امتحان و همچنین صفوف طولانی والدین در پشت درب مراکز برگزاری این امتحانات شدند.

در این خصوص حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طبق بررسی‌ها هیچ‌گونه بی‌نظیمی در روند برگزاری امتحانات نهایی سال جاری وجود ندارد که هیچ برعکس همکاران ما دائم در حال تلاش هستند تا آزمون با نظم و در سلامت کامل برگزار شود، اظهار کرد: با هوشمندشدن روند برگزاری امتحانات و ضرورت انجام تشریفات حفاظتی شاهد وقفه زمانی کمی هستیم، که این مسأله طبیعی است.

وی با بیان اینکه سوالات امتحانی هر حوزه کمی مانده به ساعت ۸ صبح از طریق کد رمز مرکز به قوه انسانی ارسال می‌شود، اعلام کرد: زمان حضور داوطلبان ساعت هفت صبح است و همه باید تابع قوانین باشند.

به اذعان کمالی پس از ارسال کد رمز پروسه احراز هویت الکترونیکی داوطلبان آغاز می‌شود، ادامه داد: در همین زمان، رئیس حوزه با مراجعه به مخزن حفاظت آزمون سوالات را گاهی برای داوطلبان حاضر در چند طبقه و مثلا در حدود ۴۰۰ داوطلب پرینت می‌گیرد که زمان‌بر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: همچنین برای اینکه امتحانات نهایی امسال در سلامت و امنیت کامل برگزار شود، هر داوطلب جداگانه کنترل می‌شود تا خطایی سر نزند.

وی درباره صف‌های طولانی والدین در بیرون مراکز برگزاری این آزمون گفت: به دلیل اینکه محیط آزمون محیطی آرام باشد از پذیرش والدین در حیاط مدرسه معذوریم و این اقدام با هدف ایجاد نظم انجام می‌شود.

گفتنی است؛ تعداد داوطلبان آزمون نهایی پایه دوازدهم امسال ۳۱ هزار و ۲۸۲ نفر داوطلب شامل؛ دانش‌آموزان سال جاری، تعدادی با هدف ایجاد سابقه و ترمیم نمره و ۹ هزار و ۴۵ نفر داوطلب بزرگسال است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :