آخرین عناوین

جمعه 29 ارديبهشت 1402-12:37 کد خبر:119351

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار کانال تلگرامی سمساری/دستگیری کلاهبردار رمال در قائم شهر

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری کلاهبردار کانال تلگرامی سمساری لوازم خانگی در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سامع خورشاد گفت: تعدادی از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه‌ای به این پلیس مبنی بر اینکه از کانال تلگرامی سمساری لوازم خانگی، اجناسی از قبیل (اسپیکر، یخچال و ...) خریداری و ادمین کانال تلگرامی کالا را برای آن‌ها ارسال نکرده و دیگر پاسخگوی تلفن نیز نمی‌باشند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

براساس این گزارش، وی افزود: با عنایت به اینکه شاکیان مبالغ واریزی خود را به کارت بانکی مشخص به صورت اینترنتی انتقال داده بودند، ردیابی دقیق مالی انجام گرفت و با اخذ تراکنش‌های بانکی و شاپرکی کارت بانکی مقصد مشخص شد مبالغی به شماره کارت‌های مختلف واریز و مبالغی به صورت برداشت نقدی و مبالغی دیگر به صورت خرید از طریق دستگاه پوز صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی مالک شماره حساب در شهرستان بهشهر شناسایی و با هماهنگی قضائی متهمه دستگیر شد.

خورشاد افزود: با توجه به جمع آوری تجهیزات مجرمانه از متهم و وجود مدارک و مستندات محکم علیه وی، نامبرده چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به بزه انتسابی اقرار کرد.

او گفت: تعداد شکات شناسایی شده تاکنون بیش از ۱۰ نفر و وجوه حاصل از کلاهبرداری بیش از یک میلیارد ریال می‌باشدکه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

به گزارش خزرتیترخبر، رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به شیوه و شگرد این کلاهبرداری، افزود: متهم پرونده با ایجاد کانال تلگرامی سمساری لوازم خانگی و با بارگذاری پست‌های مربوط به فروش لوازم برقی و خانگی با قیمت بسیار مناسب و همچنین پیام‌های جعلی رضایت مشتریان، مالباختگان را فریب داده و پس از رد و بدل پیام با ایشان و جلب اعتماد نامبرده از آنان مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری می‌کرده است و پس از کلاهبرداری از شهروندان آنان را بلاک نموده و یا پاسخگوی آنان نبوده است.

کلاهبرداری با شیوه فالگیری و رمالی در قائم شهر

براساس همین گزارش، مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر گفت: در پی شکایت ۵ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک رمال و فالگیر از آن ها، پیگیری پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را که اقدام به کلاهبرداری از طریق دعانویسی می‌کرد، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را حین انجام بزه ارتکابی دستگیر کردند.

خادمی ضمن اشاره به شگرد کلاهبرداری متهم، گفت: وی با طالع بینی و فال گیری، پس از جلب و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین به آن‌ها، مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرده که در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی کتاب رمالی و سحر و همچنین مقداری دعا و کتب قدیمی کشف شد.

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند که افراد باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند./خبر پلیس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :