آخرین عناوین

پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402-18:45 کد خبر:119331

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

تپه‌گردی برای خط اینترنت/ورود دادستانی به ضعف ارتباطات درمازندران

قطع و اختلال تلفن و اینترنت در مناطقی از مازندران سریالی شده و اهالی منطقه برای دسترسی به یک سیگنال ساده سرگردان و روانه کوه‌ها و یا شهرهای اطراف شده اند.


خزرتیترخبر: در حالی که قطع و اختلال مکرر اینترنت مناطق مختلف مازندران از جمله کوهستان‌های کجور و کلاردشت، بلده و آلاشت و غیره سریالی شده است، متولیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران برابر این مطالبه عمومی سکوت کرده‌اند.

حدود ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان نوشهر در بخش کجور واقع شده است و اهالی منطقه همواره از قطع مکرر اینترنت و اختلال در آن گلایه دارند و بسیاری از دانش آموزان نیز برای انجام تکالیف درسی مجبور به تپه نوردی هستند تا یک خط سبز اینترنت پیدا کنند.

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در حالی مدعی دسترسی ۳۵۰ هزار خانوار استان به اینترنت پرسرعت است که هنوز بسیاری از اهالی مناطق مختلف روستایی استان برای دسترسی ساده به اینترنت مجبور به تپه و کوهنوردی هستند.

کوچ از کوهستان به شهر برای خدمات اینترنتی

یک شهروند کجوری با اظهار اینکه قطع و اختلال مکرر اینترنت در این منطقه کوهستانی بسیاری از خانواده‌ها و دانش آموزان را سرگردان کرده است، افزود: برای انجام برخی امور ساده اینترنتی و مخابراتی باید کیلومترها طی کنیم و به شهرهای همجوار برویم.

وی افزود: اختلال در خطوط مخابراتی و اینترنتی طی روزهای اخیر مضاعف شده و بارها این مسئله به متولیان امر اعلام شده است.

زنگ امتحانات پایان سال نواخته شد و دانش آموزان برای انجام تکالیف مربوطه و دسترسی به اینترنت در بخش کوهستانی کجور مجبور به پیمایش تپه‌ها و کوه‌ها هستند تا به سیگنال سبز دسترسی داشته باشند.

پای دادستانی به قطع سریالی اینترنت باز شد

هم سیگنال دهی اینترنت و تلفن در بخش‌های کوهستانی مازندران از جمله کجور ضعیف است و هم پاسخگویی متولیان حوزه فناوری ارتباطات در استان، علی یک دانش آموز بخش کجور با بیان اینکه برای انجام یک تحقیق ساده و جستجوی اینترنتی مجبوریم به بالای کوه‌ها و تپه‌های اطراف برویم، افزود: بخش کجور در واقع آخر خط اینترنت در استان محسوب می‌شود و توجهی برای حل مشکلات آن نمی‌شود.

اختلال و قطع سریالی و مکرر آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در بخش کجور پای مسئولان قضائی و مدعی العموم را به این پرونده باز کرده است، میثم اکبری رئیس حوزه قضائی دادگستری کجور نوشهر با اظهار اینکه پیرو قطع مجدد فیبر نوری و وصول اعتراضات مردمی و عدم اقدام به موقع نهادهای اجرایی مربوطه، حوزه قضائی کجوز به مسئله قطعی مکرر و پیاپی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۱۴ قانون آئین دادرسی کیفری ۹۲ تا زمین تعیین تکلیف خطوط ارتباطی جایگزین جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم مسئولان مربوطه شهرستان نیز برای ایمن سازی کابل‌های فیبر نوری به کجور پیگیری لازم را داشته باشند.

قطع اینترنت در کوهستان و اجرای طرح فیبر نوری در شهرها

اختلال و قطع مکرر اینترنت در مناطق مختلف مازندران و ضعف فناوری ارتباطات و اطلاعات استان برای پوشش این نقیصه در حالی است که این اداره کل مدعی است امسال ۳۵۰ هزار خانوار به شبکه فیبر نوری متصل خواهند شد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و اتصال همه مدارس استان به اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه دو برنامه راهبردی در حوزه زیرساخت در استان در حال اجرا است، افزود: برنامه نخست ما پیگیری و اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در راستای تحقق شبکه ملی ارتباطات است.

وی یکی از مزیت‌های این پروژه را افزایش چند برابری سرعت و پایداری شبکه ارتباطی استان مازندران بیان کرد و گفت: در این راستا پوشش ۳۵۰ هزار خانوار از مجموع ۱۰ میلیون خانوار کشور در سال جاری تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری برنامه اتصال تمامی مدارس دولتی در استان به اینترنت پرسرعت بر بستر شبکه فیبر نوری اجرا می‌شود و علاوه بر این پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز برای تأمین پوشش مکالمه و اینترنت همراه در دستور کار است.

اعزی یادآور شد: تاکنون اتصال ۲۴ روستای استان توسط مجری طرح توسعه ارتباطات توسعه وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد و در یک سال گذشته ۹۶ روستای استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران یکی از برنامه‌های مهم را اجرای پنجره واحد در استان بیان کرد و گفت: این طرح در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول استعلام بین دستگاهی و فاز دوم صدور مجوزها خواهد بود و فاز اول آن توسط استاندار رونمایی می‌شود.

اختلال و قطع مکرر اینترنت و تلفن در مناطقی از مازندران و در آستانه فصل امتحانات دانش آموزان موجی از انتقادها را نسبت به عملکرد ضعیف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان دامن زده است./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :