آخرین عناوین

دوشنبه 4 ارديبهشت 1402-17:47 کد خبر:118837

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای سرد و بی‌قرار در راه مازندران

هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته اعلام کرد: آسمان مازندران در طی این مدت ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش دما همراه می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی و اعلام کرد که از فردا آسمان استان نیمه ابری و از بعدازظهر روز سه شنبه تا روز جمعه با افزایش ابر، کاهش دما و رگبار پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، میانیگن دمای هوای مازندران طی امروز و فردا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۵ تا ۲۶، مناطق غربی بین ۲۰ تا ۲۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود اما این میزان در روز چهارشنبه کاهش نسبی خواهد یافت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوای مازندران در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج تا ۶ درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران طی امروز و فردا شاهد افزایش دما خواهند بود اما در روز چهارشنبه شاهد خنک‌تر شدن هوا در این مناطق خواهیم بود به گونه‌ای که میانین دمای هوای این مناطق از ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با ۶ تا ۹ درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۱۴ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوای مازندران در مناطق مختلف دوباره افزایشی خواهد شد به گونه‌ای که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در طی این مدت به ۲۳ تا ۲۶، در مناطق غربی به ۱۹ تا ۲۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و درارتفاعات غربی استان با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد، روز سه‌ شنبه در ارتفاعات نیمه غربی نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در سایر نقاط استان را نیز نیمه ابری و از بعدازظهر بتدریج ابری با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق غربی و ارتفاعات ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران، وزش باد و با احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری و قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۶ و کلاردشت با ۲۰.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت و وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :