آخرین عناوین

جمعه 1 ارديبهشت 1402-11:56 کد خبر:118783

هواشناسی مازندران هشدار داد:

وزش باد شدید در مازندران

هواشناسی مازندران از وزش باد شدید، طی امروز و امشب در استان مازندران هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: امروز جمعه یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ شاهد افزایش محسوس دما بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات همراه با وزش باد نسبتا" شدید خواهیم بود، اما از امشب سوی جریانات عوض می‌شود و وزش باد نسبتا" شدید خنک را تا صبح فردا در استان خواهیم داشت.

براساس این گزارش، غلامپور افزود: فردا شنبه ۲ اردیبهشت شاهد کاهش دما و خنکی هوا در استان خواهیم بود و از بعد از ظهر با افزایش ابر به ویژه در نیمه غربی با بارش پراکنده روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در این مدت احتمال افزایش پتانسیل آتش سوزی و تنش دمایی، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه محور‌های کندوان و هراز، آسیب به پوشش خزانه برنج و سازه‌های سست بنیان و کم مقاوم را پیش بینی می‌کنیم.

این کارشناس هواشناسی به مردم و مسافران توصیه کرد: از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن اجتناب کنند، کشاورزان و باغداران به هوادهی خزانه برنج و گلخانه‌ها اقدام کنند و پوشش نایلونی خزانه برنج را محکم کنند، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و تابلو‌های تبلیغاتی اقدام کنند، کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری و رانندگان در تردد‌های جاده‌ای بویژه محور‌های کندوان و هراز احتیاط کنند.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت آسمان استان صاف تا نیمه ابری در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

غلامپور تصریح کرد: روز سه شنبه ۵ اردیبهشت هوای استان مازندران نیمه ابری از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با رگبار باران خواهد بود.

به گفته غلامپور روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با بارندگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دریا امروز موج کوتاه دارد، اما از اواخر وقت امروز مواج می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، غلامپور خاطرنشان کرد: دیروز پنجشنبه پل سفید، کلاردشت و کیاسر با ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان و صبح امروز هم بلده با ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بودند./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :