آخرین عناوین

شنبه 19 فروردين 1402-16:43 کد خبر:117409

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هشدار داد:

هشدار وزش باد شدید در مازندران/ مراقب سقوط اجسام از ارتفاعات باشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خطر سقوط اجسام از ارتفاعات در استان خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی شیرکلایی روز شنبه ضمن اعلام هشدار در خصوص وزش باد شدید و احتمال سقوط اجسام افزود: شهروندان در استان که منطقه اثر مخاطره پیش بینی شده مراقب سقوط اجسام از ارتفاعات و ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی باشند.

براساس این گزارش، وی توصیه کرد: شهروندان نسبت به مستحکم سازی سازه های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تاسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و پارک نکردن خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند.

اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به عبور موج از تراز میانی جو و شمالی شدن جریانات، زمان فعالیت این سامانه را از شامگاه امشب شنبه تا بامداد یکشنبه اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما نیز همراه است که این امر احتمال آسیب به پوشش خزانه های برنج و سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه را در مناطق ساحلی و جلگه ای و اثر مخاطره این سامانه جوی را نیز آسیب به پوشش خزانه برنج، سازه های سست بنیاد و کم مقاوم و همچنین آسیب به تابلوهای تبلیغاتی ذکر کرد.

در اطلاعیه هواشناسی علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به کشاورزان نیز توصیه شده است نسبت به بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج در طی این مدت اقدام کنند. هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و از شب با وزش باد شدید موقتی و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با بارش پراکنده باران همراه خود بود، شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما به ویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید و از شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی پیش بینی شده است.

هواشناسی برای روز جمعه نیز آسمانی نیمه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است، داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۳.۴ و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته هفت درجه افزایش خواهد یافت، وضعیت دریای خزر نیز تا عصر امروز با موج کوتاه، بعداز ظهر با افزایش موج و از شب نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است./مدیریت بحران مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :