آخرین عناوین

جمعه 11 فروردين 1402-18:5 کد خبر:117242

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای مازندران از روز یکشنبه به ‌تدریج گرم می‌شود

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا فردا شنبه پیش‌بینی کرد که با خروج این سامانه بارشی از اواخر فردا، دمای هوای این استان از روز یکشنبه بتدریج گرم می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر،هواشناسی مازندران با اشاره به شمالی بودن جریانات هوا، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران امروز جمعه ابری و بارانی و از شامگاه امشب تا شامگاه شنبه نیز بارندگی همره با وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، طبق پیش‌بینی هواشناسی، از اواخر وقت شنبه با خروج سامانه بارشی، جو استان از روز یکشنبه پایدار خواهد بود و این وضعیت تا روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد داشت که در طی این مدت علاوه بر آسمانی صاف و آفتابی، دمای هوا نیز روند فزایشی را در پیش خواهد گرفت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با خروج سامانه باشی‌ از شامگاه شنبه، دمای هوا نیز از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه افزایشی خواهد بود به گونه‌ای که میانیگین دمای هوا در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای از ۱۳ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسو تر است.

با شمالی شدن جریان هوا، دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان نیز از امروز تا روز دوشنبه کاهش خواهد بود و از روز سه شنبه شاهد افزایش تدریحی دمای هوا در این مناطق خواهیم بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری همراه با کاهش محسوس دما، بارش پراکنده و وزش باد گاهی نسبتا شدید و از بعدازظهر با بارش باران و در ارتفاعات نیز نیمه ابری همراه با کاهش دما بتدریج ابری و مه آلود با بارش پراکنده باران و از شب با بارش باران و برف پیش بینی کرد.

آسمان مازندران در روز شنبه ابری همراه با کاهش دما، بارش متناوب باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

با خروج سامان بارشی از شامگاه شنبه، هوای مازندران از روز یکشنبه تا روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، گاهی با افزایش ابر در ارتفاعات با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و از اواخر روز پنجشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با احتمال بارش پراکنده باران و در روز جمعه نیز نیمه ابری همراه با کاهش تدریجی دما در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۱.۲ و رینه لاریجان با ۱۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۶ درجه کاهش نشان می دهدو وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا طوفانی پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :