آخرین عناوین

يکشنبه 6 فروردين 1402-17:48 کد خبر:117121

خبرگزاری ایرنا گزارش می دهد:

رقص مرگ در جاده‌های مازندران

صدای ناله‌های دخترک است، دخترکی که تاب دوری پدر را ندارد و از فرط بی‌قراری شیون سر می دهد، آسان‌نگری در رانندگی که کودکی را از نعمت داشتن پدر محروم کرد.


خزرتیترخبر: پدر ستاره راننده بود و از این راه گذران زندگی می کرد و خرج یک خانواده چهار نفره را تامین می کرد؛ تا این که در ۲۸ اسفند ماه سال قبل در نقطه ای حادثه خیز مازندران به دلیل آسان‌گری راننده خودرو در محور مخالف و تصادف رخ به رخ جان خود را از دست داد و از آن روز تا الان ستاره کوچولو دیگر نخندید و همواره در حسرت لحظه ای آغوش پدر است و در فکر آن است که ای کاش می شد لحظه ها به عقب بازگردند و پدر کنارش باشد اما حیف که زمان برگشتنی نیست و زمان می تازد.

درست است که نقاط حادثه خیز جاده ها یکی از عوامل اصلی تصادف است اما ای کاش همه رانندگان بدانند که خستگی و خواب آلودگی همتراز با نقاط حادثه خیز جاده حادثه آفرین است.

ای کاش پدرها در هنگام رانندگی شتاب نکنند و هنگام گذر از سرعت مطمئنه و انجام سبقت های غیرمجاز به یاد چشم های منتظر پشت در فرزندان شان مثل ستاره کوچولو بیفتند و با عجله ای بی مورد، ستاره های شهر را تا ابد چشم انتظار و خاطره ای تلخ از عید نورز در ذهنشان به جا نگذارند.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است و نباید کمبود وقت را با سرعت گرفتن جبران کنیم این شعاری است که به گوشمان آشناست ولی ای کاش بیشتر در این شعار تامل کنیم.

دخترک به دلیل غفلت هرچند کوچک و کوتاه پدر و راننده ای دیگر در رانندگی در کسری از ثانیه دیگر یتیم شده و حالا مادرش باید برای این دختر و برادر ۶ ساله اش هم پدر باشد هم مادر و دیگر آینده ستاره کوچولو و برادرش بی پدر می گذرد.

مرگ ۱۷ نفر در جاده‌های مازندران

این سانحه تنها یک جان باخته از ۱۷ مرگ ناشی از سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی مازندران در طرح ترافیکی ویژه نوروز امسال در مازندران است و براساس آمار پزشکی قانونی استان از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال ۱۷ نفر در تصادفات رانندگی در این دیار جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین از مجموع فوتی های ناشی از تصادفات ۱۶ نفر مرد و یک زن هستند و ۱۲ نفر در محور برون شهری و پنج فوتی در محورهای درون شهری به ثبت رسیده است.

این آمار می افزاید که در این مدت قائمشهر با چهار، بابل، سوادکوه، بهشهر و آمل هر کدام با ۲ فوتی بیشترین شهر ها و نوشهر، بابلسر، جویبار، ساری و گلوگاه هر کدام با یک فوتی گزارش شده است.

براساس آمار پلیس راه مازندران حدود ۷۰ درصد علت سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان توجه نکردن راننده به جلو، خواب آلودگی و در ورای آن اژگونی خودرو است

واژگونی سه‌چرخ و مرگ یک نفر

آخرین مرگ ناشی از سوانح رانندگی مربوط به جان با ختن یک نفر براثر واژگونی سه چرخ است و روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در این ارتباط گفت: براثر حادثه واژگونی موتورچرخ در سرخرود یک نفر جان باخت.

روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران می افزای که اواخر شب گذشته، خبر وقوع حادثه واژگونی موتور چرخ به مرکز پیام اورژانس آمل اعلام شد.

در این خبر ارسالی آمده است که پس از دریافت وقوع این حادثه ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه های اورژانس سرخرود و فریدونکنار به محل حادثه که یکی از خیابان های شهر سرخرود بود، اعزام شد.

براساس گزارش این نهاد امدادی تیم های اورژانس پس از ورود به محل حادثه به افراد حادثه دیده خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه کردند که یک آقا ۳۳ ساله براثر شدت جراحت وارده در دم جان باخت.

همچنین آقای ۳۵ ساله دیگر به ‌دلیل مصدومیت شدید به بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار منتقل شد.

مازندران در طول سال همواره میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و در ایامی همچون تعطیلات نوروزی این مسافرت ها و حضور مسافران بیشتر می شود در این میان بهره مندی از جذابیت های جنگل و دریا جزو علاقمندی های مسافران به این استان است.

استفاده از تجهیزات و امکانات شخصی و عمومی همچون ماشین های آفرود، موتور چرخ و جت اسکی از جمله کارهایی است که مسافران در طول سفر به مازندران انجام می دهند که بنا به اظهار نظر کارشناسان حوزه پیشگیری و مقابله با حوادث و خدمات امدادی ناآشنایی افراد با نحوه کارکرد و فعالیت این وسایل همواره موجب بروز حوادث شده است.

طبق اعلام رسمی راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۸ میلیون تردد خودرویی در محورهای اصلی این استان ثبت شده است که این میزان تردد خودرویی در جاده های مازندران به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است، مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :