آخرین عناوین

چهارشنبه 17 اسفند 1401-11:1 کد خبر:116737

مدیرکل غله مازندران هشدار داد:

پروانه واحدهای متخلف خبازی باطل می شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خرید و فروش پی‌ در پی واحدهای خبازی از جمله تخلفاتی است که به طور جدی با آن‌ها برخورد و پروانه کسب آن نیز باطل می شود.


به گزارش خزرتیترخبر، عباسعلی وفایی نژاد در نشست آشنایی با مرحله سوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با اشاره به اهمیت این موضوع و ضرورت اصلاح نظام توزیع یارانه افزود: یارانه پرداختی دولت به کالای استراتژیک نان در استان مازندران سالانه ۶ هزار میلیارد تومان است.

براساس این گزارش،عباسعلی وفائی نژاد ادامه داد: در استان مازندران بیش از چهار هزارو ۶۰۰ واحد نانوایی یکی از حساس‌ترین مشاغل یعنی مسئولیت تولید قوت غالب کشور را به عهده دارند و می‌بایست از این یارانه پرداختی دولت محافظت کنند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران به لزوم اصلاح ساختار نظام صنفی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت سرانه این استان هر ۶۳۰ نفر یک واحد خبازی می‌باشد در حالی که در کشور به ازای هر یک هزارو ۳۰۰ نفر یک واحد وجود دارد.

وفائی نژاد میانگین سهمیه آرد روزانه هر نانوایی را با توجه به سرانه اعلام شده در استان حدود ۵.۵ کیسه بیان کرد و افزود: این میزان سهمیه آرد موجب عدم مقرون به صرفه بودن فعالیت اقتصادی در صنف نانوایی می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خرید و فروش پی‌ در پی واحدهای خبازی و استیجاری بودن این واحدها از جمله تخلفاتی است که به طور جدی با آن‌ها برخورد و پروانه کسب آن نیز باطل می شود.

وی به برخی رفتارهای خلاف قاعده در صنف نانوایی اشاره کرد و افزود: تراکنش‌های غیرواقعی و نامتعارف، تغییر ساعت پخت و عدم پخت به میزان سهمیه‌ای که به هر نانوایی داده شده از جمله تخلفاتی است که در افزایش ۱۰ درصدی سهمیه و کارمزد ۳۰ درصد تاثیر منفی دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی از اختصاص ۲۲ هزار کیسه سهمیه آرد فوق العاده برای تامین نان مورد نیاز مازندران در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تعداد ۲۸۰ واحد خبازی یارانه‌ای در ایام عید در استان به صورت فوق العاده به تولید نان و ارائه به همشهریان و مسافران عزیز می‌پردازند./روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :